60درصد دام‌های سنگین البرز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

60درصد دام‌های سنگین البرز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند
معاون اداره کل سلامت دامپزشکی استان البرز از واکسیناسیون ۶۰ درصدی مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در دامداری های استان خبر داد.
علیرضا جمالی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با شروع طرح واکسیناسیون تب برفکی در دامداری های استان که از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است تاکنون بیش از نیمی از دام های سنگین واحدهای پرورش و نگهداری استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
وی در ادامه اضافه کرد: پیش بینی می شود تا بیست روز آینده همه گاوداری های استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند و بلافاصله مایه کوبی در دام های سبک نیز آغاز خواهد شد.
جمالی همچنین از توافق صورت گرفته بین اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان خبر داد و گفت: از ورود هرگونه دام های کوچ رو بدون سابقه واکسیناسیون به منطقه تحت پوشش استان البرز، توسط ادارات ذیربط جلوگیری می شود و پرسنل منابع طبیعی مستقر در محل در صورت احراز عدم واکسیناسیون گله های ورودی به مراتع استان مراتب را به اکیپ های دامپزشکی خبر می دهند و اکیپ های مایه کوبی دامپزشکی بلافاصله نسبت به واکسیناسیون گله هااقدام خواهند کرد.
معاون اداره کل سلامت دامپزشکی استان البرز در پایان هدف از این اقدام را جلوگیری از بروز احتمالی بیماری در گله های موجود استان ذکر کرد و افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های شایع در دام ها بوده و در صورت بروز، خسارات سنگین اقتصادی به گله داران وارد می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com