604 مزرعه پرورش مرغ در آذربایجان غربی فعال است

604 مزرعه پرورش مرغ در آذربایجان غربی فعال است
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 604 مزرعه پرورش مرغ در استان فعال است و نظارت کافی بر این مزارع انجام می‌شود.
شهرام دیلمقانی اظهار داشت: 604 واحد مزرعه پرورش مرغ گوشتی در استان وجود دارد که مرغ تولیدی این مزارع نه تنها مرغ مورد نیاز استان را تامین می‌کند بلکه مرغ تولیدی در این مزارع به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود. 
وی با تاکید بر نظارت بر این واحدها، تصریح کرد: براساس انجام بازرسی‌ها و نظارت بر کشتارگاه‌ها 88‌هزار و 826 راس دام سبک و سنگین تحت نظارت قرار گرفتند. 
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 32 میلیون و 893‌هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است، افزود: با نظارت‌های انجام گرفته از کشتارگاه‌های مرغ 24‌هزار و 407 مرغ به دلایل مختلف از زنجیره مصرف خارج شده است. 
دیلمقانی در ادامه با اشاره به انجام آزمایش‌های مختلف از فرآورده‌های گوشتی و دامی، خاطرنشان کرد: سال گذشته طی خونگیری به عمل آمده از حیوانات 21 راس حیوان مبتلا به تب مالت تشخیص داده شده است. 
وی تصریح کرد: علاوه بر این گوشت 61 راس گاو مبتلا به سل نیز در استان تشخیص داده شد که در این زمینه لاشه‌های این دام‌ها منهدم شدند. 
این مسئول ابراز داشت: 180 میلیون و 400‌هزار تومان غرامت در این زمینه به صاحبان لاشه‌های دامی پرداخت شده است. 
این مسئول با بیان اینکه باید نظارت بیشتری در زمینه رعایت موازین بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان انجام شود، گفت: در حال حاضر اکیپ‌های بازرسی در این زمینه فعال هستند. 
دیلمقانی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زای تنفسی و سایر بیماری‌های طیور اقدامات و کنترل‌های لازم بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور انجام می‌شود. 
وی با بیان اینکه دو طرح سم‌پاشی از مزارع مرغ و دام انجام گرفته است، افزود: در این زمینه 4 میلیون و 734هزار و 872 مورد سم‌پاشی بدن دام انجام گرفته است و در کنار آن 4 میلیون و 240‌هزار مترمربع جایگاه دام نیز سم‌پاشی شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com