6000 تن مرغ کردستان به دیگر نقاط کشور صادر شد

6000 تن مرغ کردستان به دیگر نقاط کشور صادر شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش هزار تن گوشت مرغ از این استان به مناطق مختلف کشور صادر شده است.
خالد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، ارزش گوشت مرغ صادر شده استان کردستان به مناطق کشور را 204 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: صادرات شامل مرغ کشتار روز و مرغ زنده به استان های تهران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و خوزستان بوده است.
وی با اشاره به میزان رشد صادرات مرغ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: صادرات مرغ به دیگر مناطق کشور از نظر وزنی و ریالی 20 درصد رشد داشته است و با توجه به ظرفیت استان در این بخش انتظار می رود که تا پایان سال جاری این میزان افزایش پیدا کند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: استان کردستان هم اکنون دارای رتبه 11 کشوری در زمینه تولید گوشت مرغ به شمار می رود که با توجه به افتتاح واحدهای جدید مرغداری در این بخش وضعیت استان تا پایان سال جاری بهبهود خواهد یافت.
جعفری بیان کرد: تولید و پرورش مرغ صنعتی از سال 85 در کردستان شروع شده است و اکنون سه درصد مرغ کشور در کردستان تولید می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 470 واحد مرغداری دارای پروانه بهره برداری در استان کردستان فعالیت دارند که ظرفیت تولید آنها 33 میلیون قطعه در سال است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت: سال گذشته 13 هزار تن گوشت مرغ به ارزش 442 میلیارد ریال از کردستان به دیگر مناطق کشور صادر شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com