60 درصد از مرغداریهای هرمزگان تعطیل شده است‌

60 درصد از مرغداریهای هرمزگان تعطیل شده است‌
دبیر خانه کشاورز هرمزگان از تعطیلی بیش از 60 درصد از مرغ‌داری‌های موجود در این استان خبر داد.
ابوطالب جوادی در بخش پایانی مراسم انتخاب نماینده برای کشاورزان هرمزگان در شورای مرکزی خانه کشاورز اظهار داشت: راه‌اندازی تشکل‌های موازی با خانه کشاورز با حق عضویت چندین برابری نسبت به این عضویت در این خانه، سبب بروز اختلالاتی در روند و امور کار شده است.
وی ادامه داد: یکی از این تشکل‌ها که مؤسس آن وزیر کشاورزی سابق است، در سیستم بانکی و همچنین اداری جهاد کشاورزی، دارای رانت‌ها و امتیازها و حمایت‌های ویژه‌ای است به نحوی که حتی خدمات دولتی قابل ارائه به کشاورزان را منوط به عضویت در این تشکیلات و تاییدهای آن کرده‌اند.
جوادی یادآور شد: در حالی که این تشکل برای حق عضویت از اعضا خود حدود 30 هزار تومان می‌گیرد خانه کشاورز از هر عضو سالانه هزار تومان می‌گیرد.
دبیر خانه کشاورز هرمزگان تصریح کرد: در حالی که هیچ حمایت دولتی نداریم بارها نیز از تمامی دولت‌ها اظهار بی‌نیازی کرده‌ایم.
وی در ادامه با واردات 7.5 میلیون تن گندم طی سال‌ گذشته به کشور اشاره و افزود: در حالی که قیمت تمام شده هر کیلو گندم بدون احتساب مالکیت زمین در هرمزگان، برابر با هزار و 100 تومان است دولت در طرح خرید تضمینی هر کیلو گندم را از کشاورزان 700 تا 800 تومان می‌خرد.
به گفته جوادی، مالکان مرغداری‌ها در هرمزگان با مشکلاتی از جمله کمبود دان و نهاده و بدهی به بانک‌ها روبه‌رو هستند به نحوی که در حال حاضر بیش از 60 درصد از این واحدها تعطیل شده است.
دبیر خانه کشاورز هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات باغ‌داران اشاره و افزود: در حالی که تولید لیموترش هرمزگان به مرز 120 هزار تن نزدیک و در افق برنامه آن رسیدن به 1.5 میلیون تن پیش بینی شده بود، این بیماری گریبان این محصول را گرفت و کسی تاکنون نه تنها جوابگوی خسارات نبوده بلکه دولت راهکاری نیز برای از بین بردن این بیماری و احیای باغ‌های امحا شده به کار نبرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com