58 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در استان کردستان ضبط و معدوم شد

58 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در استان کردستان ضبط و معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در نیمه نخست امسال، 58 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در کشتارگاه‏های این استان ضبط و معدوم شد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، دکتر ناصر مخدوم با بیان این مطلب اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 50 هزار راس دام سبک و سنگین تحت نظارت مامورین دامپزشکی در کشتارگاه‏های استان ذبح شد.
به گفته وی از این تعداد دام کشتار شده، چهار هزار و 119 تن گوشت قرمز سالم تولید و به بازار عرضه شد و همچنین 58 تن گوشت نیز غیربهداشتی تشخیص داده و ضبط و معدوم گردید.
وی همچنین به نظارت کارشناسان دامپزشکی بر کشتار بیش از سه میلیون و 400 هزار قطعه مرغ نظارت اشاره کرد و گفت: از این تعداد هفت هزار و 548 تن گوشت مرغ سالم و به بازار عرضه شد.
وی افزود: در این مدت 81 تن گوشت مرغ غیربهداشتی نیز ضبط و معدوم گردید.
به گفته وی گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز مردم مردم کردستان در 9 کشتارگاه دام و چهار کشتارگاه صنعتی طیور تولید و عرضه می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان همچنین به بازدید کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه فرآورده‏های خام دامی اشاره کرد و اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال 57 هزار و 727 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‏های خام دامی چهار هزار و 167 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی توسط مامورین بهداشت دامپزشکی استان ضبط و معدوم گردید.
مخدوم افزود: در این رابطه پرونده 103 نفر متخلف به مراجع قضایی ارجاع گردید.
وی عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی را ضامن امنیت و سلامت جامعه در این حوزه دانست و اظهار داشت: کنترل بهداشتی در مراحل تولید و توزیع مواد خام دامی از وظایف تعریف شده سازمان دامپزشکی است.
وی اضافه کرد: دامپزشکی استان به منظور حمایت از مصرف کننده فرآورده‏های خام دامی سالم و بهداشتی به صورت مستمر و مداوم از طریق کارشناسان خود بر عملکرد و فعالیت مراکز عرضه این مواد نظارت می‏کند.
استان کردستان سه میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین دارد که از این تعداد سالانه 23 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.
همچنین از 360 واحد مرغداری گوشتی فعال در استان نیز سالانه حدود 30 هزار تن گوشت مرغ تولید می‏شود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com