54 هزار قطعه لاشه طیور در گلستان ضبط شد

54 هزار قطعه لاشه طیور در گلستان ضبط شد
مسئول امور کشتارگاههای دامپزشکی گلستان گفت: در سه ماه اول سال جاری تعداد 54 هزار و 399 قطعه لاشه طیور در کشتارگاههای استان به علت مشکلات بهداشتی ضبط شده است.
محمد حنفی افزود: در سه ماهه اول سال جاری در کشتارگاه های دام استان تعداد 35 هزار و 947 راس دام سبک و سنگین و 112 نفر شتر تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظران شرعی، کشتار و وارد چرخه مصرف انسانی شد.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت مقدار چهار هزار و 175 کیلوگرم از لاشه دامهای کشتاری به علت مشکلات انگلی و بیماری ضبط و معدوم شده است.
حنفی گفت: در استان گلستان که دارای 9 واحد صنعتی فعال کشتارگاهی طیور است و در سه ماهه اول سال جاری تعداد شش میلیون و 819 هزار و 703 قطعه طیور با نظارت مسئولان فنی بهداشتی و ناظرین شرعی کشتار و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی یادآور شد: با توجه به نظارت های مستمر دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور استان، مردم دغدغه ای در تأمین گوشت قرمز و سفید خود نداشته باشند.
دکتر حنفی با اشاره به نقش دامپزشکی درتامین بهداشت عمومی جامعه تصریح کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی منحصر به کشتارگاه ها نبوده و پس از انتقال گوشت از کشتارگاه ها و توزیع آن درسطح شهرستان، اکیپ های سیار نظارت بهداشتی از مراکز عرضه گوشت وسایر فرآورده های خام دامی بازدید کرده تا فرآورده ها به شکل مطلوب و بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com