530 هزار دام در سمنان برای مقابله با بیماری بروسلوز واکسینه شدند

530 هزار دام در سمنان برای مقابله با بیماری بروسلوز واکسینه شدند
حسن هاشم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی از مهمترین بیماریهای میکروبی واگیر و قابل انتقال از دام به انسان است که بیماری بومی کشور نیز هست و سالانه موجب سقط جنین، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و نازایی دام می شود.
هاشم زاده گفت: بیماری بروسلوز علاوه بر بُعد اقتصادی از نظر بهداشت عمومی نیز قابل توجه است و اداره کل دامپزشکی استان سمنان، با همکاری بخش خصوصی، به منظور پیشگیری، کنترل و اجرای سیاستها و برنامه های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور، طی 6 ماهه سال 94 تعداد 530 هزار راس دام سبک را بر علیه بیماری بروسلوز، واکسینه کرده است.
هاشم زاده ادامه داد: واکسیناسیون این تعداد دام سبک علیه بیماری بروسلوز در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان یاد آور شد: این عملیات در قالب 25 اکیپ عملیاتی در جمعیت دام سبک شامل گوسفند، بز، بره و بزغاله به اجرا درآمد.
بیماری بروسلوز در دام که بیماری مشترک بین انسان و دام است، باعث ابتلای انسان به بیماری تب مالت که به بیماری هزار چهره مشهور است می شود.
بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود و باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com