51 شرکت تولیدکننده تجهیزات استاندارد مرغداری مجوز فعالیت گرفتند

51 شرکت تولیدکننده تجهیزات استاندارد مرغداری مجوز فعالیت گرفتند
رییس اتحادیه سراسری مرغداران ایران گفت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و بهینه سازی مصرف سوخت، 51 شرکت مجاز تولیدکننده تجهیزات استاندارد مرغداری ، مجوز فعالیت دریافت کردند.  
محمد یوسفی افزود: این شرکت ها از سوی سازمان های بهینه سازی مصرف سوخت،استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،نظام مهندسی و وزارت جهاد کشاورزی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.
وی به افزایش ارزش افزوده مرغداری ها در اجرای بهینه‌سازی مصرف سوخت و تجهیز آنها به سیستم های استاندارد و جدید اشاره کرد و اظهارداشت: این شرکت ها خدماتی همچون نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مناسب، عایق کاری و سیستم اتوماسیون را برای تجهیز سالن مرغداری ها به مرغداران کشور ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه سیستم ها و تجهیزات شرکت های تولیدکننده ازسوی متخصصان دانشگاه امیرکبیر مورد آزمایش قرار می گیرد، افزود: این شرکت ها متعهد به نصب سیستمهای استاندارد در سالن مرغداری ها هستند و بخشی از پول این شرکت ها به عنوان حسن انجام کار و گارانتی سیستم ها نزد اتحادیه محفوظ می ماند.
رییس اتحادیه سراسری مرغداران ایران ادامه داد: مرغداران می توانند از بین شرکت های مجاز معرفی شده، شرکت تولیدکننده مورد نظر خود را انتخاب و با دریافت تسهیلات به نوسازی و اصلاح مرغداری های خود بپردازند.
یوسفی تصریح کرد: اکنون وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، آمادگی جذب شرکتهای تولید کننده داخلی و شرکت های وارد کننده سیستم ها و تجهیزات استاندارد را دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت، مرغداران را به سمت تولید و صادرات این محصول سوق می دهد گفت: افزایش تدریجی قیمت سوخت گازوئیل در پنج سال آینده منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید مرغداران کشور می شود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: مرغ یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی خانوار است، بنابراین مرغداران باید با کاهش مصرف سوخت از افزایش قیمت این محصول جلوگیری کنند.
یوسفی به نقش تاثیرگذار صرفه جویی انرژی در تولید و قیمت تمام شده کالاها اشاره کرد و تصریح کرد: به طور حتم با نصب و تجهیز سالن مرغداری ها به سیستمهای استاندارد می توان صرفه جویی سوخت را به 35 تا 40 درصد رساند.
رییس اتحادیه مرغداران ایران اظهار داشت: دولت باید با تامین اعتبار لازم و کمک های یارانه ای تولیدکنندگان مرغ کشور را مورد حمایت قرار دهد.
وی در ادامه تولید گازهای آلاینده از جت هیترهای بدون دودکش در سالن مرغداری ها را یک مشکل دانست و افزود: استفاده از جت هیترهای بدون دودکش مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیست و مرغداران نباید از این دستگاه ها بدون رطوبت ساز استفاده کنند.
یوسفی با تاکید براینکه مرغداران می توانند مرغداری های خود را به وسایل گرما زا بدون آلاینده و جت هیترهای کابینتی مجهز کنند، گفت: اصلاح و ایجاد شرایط مطلوب وسایل گرمازا در سالن مرغداری ها یکی از طرح های اولویت دار اتحادیه مرغداران کشور به شمار می رود.
به گفته ی وی اکنون 16 هزار واحد مرغداری گوشتی با بیشترین مصرف سوخت در کشور فعال است.
 
نظرات شما
  •  

    تولیدکننده مرغ اصفهان کوهپایه گفت : ۹۰/۰۵/۰۲

    با سلام درحال حاضر اکثر مرغداران در انتخاب نوع سیستم گرمایشی برای استفاده از تسهیلات بهینه سازی سوخت سردرگم و بلاتکلیف میباشند چون هرکدام از سیستمهای موجود با توجه به نوع ساختمانهای مرغداریها دارای معایب و اشکال بوده و بعد از اجرا و نصب سبب پشیمانی مرغدار میشود حتی جت هیترهای دودکش دار هم چون داخل سالن نصب میشوند ( طبق بروشور های چاپی شرکتها) برای سالم و درست کارکردن آن و اکسیژن لازم و گرد و غبار نگرفتن آن فکری نشده و دارای کارایی لازم نیستند پس یا اینکه بهترین سیستم گرمایشی که هم مصرف سوخت را کاهش داده و برای تولیدکننده و در طول دوره پرورش بدون مشکل و قابل استفاده باشد توسط کارشناسان و مسئولین ذیربط معرفی گردد یا تسهیلات بهینه سازی مصرف سوخت مستقیم در اختیار مرغداران قرار داده شود تا آنان با توجه به شرایط مرغداری خود بهترین سیستم را اجرا و نسبت به رفع مشکلات گرمایشی سالنهای خود اقدام نمایند در اینصورت مرغداران با رغبت و سرعت بیشتری در تشکیل پرونده اقدام خواهند نمود

    پاسخ...
  •  

    سعيد گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    با سلام سبب خوشحالی است که بخش دانشگاهی در این زمینه وارد عمل شده است پیشنهاد میکنم برای آزمودن تجهیزاتی که نصب می شوند برای هر نمونه آزمایشهای میدانی ساده ای را تعریف کنند تا در صورتی که احیانا برخی از دوستان ارائه کننده تجهیزات کم لطفی کردند دوستان مرغدار بتوانند به این موارد پی ببرند و راهکاری هم برای پیگیری این مطالب به مرغداران داده شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com