50 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی می شود

50 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی می شود

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر با توجه به سیر صعودی قیمت اقلام مورد نیاز مردم قیمت 1760 تومانی مرغ برای مصرف کنندگان قیمت گرانی تصور نمی شود.
حسین مقدم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر از 31 استان کشور 24 استان با انعقاد قرار داد تحت پوشش طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ قرار گرفته اند که برای یک ماه معادل 200 هزار تن دان میان آنان توزیع خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون بالغ بر 120 تا 130 هزار تن مرغ در هر ماه تولید می شود و  در شرایط کنونی با مازاد تولید روبرو شده ایم که طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی 15 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 50 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران چنانچه در هر ماه بالغ بر 100 هزار تن مازاد تولید از بازار مصرف جمع آوری و ذخیره سازی شود بسیاری از مشکلات صنعت تولید مرغ از بین خواهد رفت این در حالیست که تنظیم بازار مرغ باید بواسطه عرضه و تقاضا تعیین شود .
وی روند کند سیستم اداری سبب شده تا بسیاری از مشتریان در بازارهای صادرات مرغ از دست برود این در حالیست که استان مازندران برای صادرات 10 هزار تن مرغ به کشورهای همجوار اعلام آمادگی کرده است.
مقدم نیا در شرایطی که قیمت یک کیلو خیار 700 تومان و یا یک کیلو پرتغال 1800 تومان است قیمت 1760 تومانی مرغ در بازار مصرف گران نیست.
وی افزود: درطرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ ذرت به قیمت 235 تومان و سویا به نرخ 340 تومان دراختیار مرغداران تحت پوشش قرار می گیرد  که در حال حاضر 50 درصد مرغداران تحت پوشش این طرح قرار دارند

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com