400 هزار تن مرغ اضافی در کشور داریم اما صادرات نمی دانیم

400 هزار تن مرغ اضافی در کشور داریم اما صادرات نمی دانیم
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: تولیدکنندگان توقع داشتند که با اجرای هدفمندی یارانه ها، ارزش افزوده آنها افزایش یابد و مالیاتهای درآمدی آنها نیز کاهش پیدا کند تا بتوانند خود را در این شرایط تطبیق دهند.
عطاءالله حسن زاده افزود: نوسانات قیمتی موجود در بازار باعث شده است تا این بخش دچار ضرر و زیان شود.
وی خاطرنشان کرد: خرید در روزهای گذشته 400 تومان زیر قیمت تمام شده انجام می شد و مرغدار ناگزیر از فروش تولید خود بود.
حسن زاده ادامه داد: اعتقاد داریم که وقتی متولی تولید وزارت جهاد کشاورزی است، تنظیم کننده بازار نیز باید همین وزارتخانه باشد، چرا که برنامه ریزیها بدین ترتیب یکپارچه شده و تولیدکننده تکلیف خود را بهتر می داند.
400 هزار تن مازاد تولید مرغ داریم
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه توان تولید گوشت مرغ در کشور تا دو میلیون تن برآورد شده است، تصریح کرد: میزان مصرف داخلی نزدیک یک میلیون و 700 هزار تن برآورد شده است که با این ارقام حدود 400 هزار تن سرریز تولید داریم که می توانیم آن را برای صادرات برنامه ریزی کنیم. اما به دلیل نداشتن مدیریت و نقدینگی در تولید، امروز شاهد تحمیل قیمتها هستیم.
وی یادآور شد: باید بسترهای صادراتی به زودی تعریف شود و امیدواریم تا پایان سال این امر تحقق پیدا کند. زیرا مرغداران تنها با این روش می توانند بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کنند.
حسن زاده تاکید کرد: صنعت مرغداری کشور هرروزه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و بروز بیماریهای تنفسی در این فصول مزید بر علت شده است، اما باید بتوانیم به امنیت تولید برگردیم و صادرات را برنامه ریزی کنیم.
وی اظهار داشت: کنترل بیماریها تهدیدی جدی محسوب می شود که باید در جهت کاهش تلفات نیز قدم برداریم.
فعال بخش خصوصی همچنین گفت: حداقل 10 تا 15 تن سرریز تولید در کشور وجود دارد. بنابراین مشکلی در تولید نیست و تنها باید مشکلات مربوط به بازار، اصلاح قیمتها و مازاد تولید برنامه ریزی شود تا مرغدار ضرر نکند.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۰/۱۳

    آقای رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل اتحادیه مازندران ، نکنه با عنوان مطالب فوق میخواهید خودتان را دلسوز و نگران جلوه دهید ؟! اگر توانائی هموار نموده راه تولید کیفی را نمی دانید ، بنشید کنار تا کارشناسان مجرب این کار را دنبال کنند . درثانی با کدامین گوشت مرغ کیفی که دارای کلیه گواهینامه های بین المللی باشد انتظار صادرات دارید ؟!!! گول زدن بسه و سعی کنید هموارنمودن راه تولید کیفی را برای تولیدکننده دنبال نمائید . نه اینکه فقط منتظر بهانه ای که بتوانید دلسوزیهای ظاهرانه تان را با عنوان چنین خبرهائی برای ملت از همه جا بیخبر اظهار نمائید . واسلام

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۰/۱۰/۱۷

    من امروز سبزی خوردن را خریدم کیلویی 2000 تومن مرغ را فروختم کیلویی 1850 ؟
    البته ریحون کیلوی 4500 بودا
    لطفا کارشناسان محترم نظرشونا بدهند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com