40 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک در شیراز عرضه می شود

40 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک در شیراز عرضه می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت: در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان، یکی از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بهبود کیفیت فراورده های خامی و دامی و تولید غذای سالم در استان است.
محمد جعفر صادقی افزود: با همکاری محققان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان بیش از 80 کیلو گرم مرغ عاری از آنتی بیوتیک در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به عدم وجود هر گونه آنتی بیوتیک در این نوع مرغ ها، ادامه داد: گوشت این نوع مرغها عاری از آنتی بیوتیک بوده و در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان فارس نیز به تایید کارشناسان رسیده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یاد آور شد: مرغهای بدون آنتی بیوتیک که در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت، دارای شناسه و برچسب ویژه هستند که با رعایت اصول امنیت زیستی، بهبود شرایط مرغداریها، بهبود مدیریت تولید و سنجش دقیق تولید شده اند.
وی در تشریح مراحل تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک بیان داشت: ازجمله مراحل تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک میتوان به انجام مراحل آماده کردن سالن مرغ داری جهت ورود جوجه، تهیه جوجه یک روزه، تهیه خوراک استاندارد طیور، واکسیناسیون و مستند سازی و نمونه برداری وانجام آزمایشات کامل اشاره کرد.
صادقی با بیان این مطلب که کار آموزش مرغداران جهت تولید مرغ های آنتی بیوتیک از ماه های قبل آغاز شده است، گفت: تلاش می کنیم بتوانیم رقم تولید مرغهای عاری از آنتی بیوتیک را افزایش بدهیم تا مرغ های سالم تا و با کیفیت تری به بازار مصرف عرضه شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com