36 هزار قطعه جوجه آلمانی مرغ مادر تخمگذار وارد ایران شد

36 هزار قطعه جوجه آلمانی مرغ مادر تخمگذار وارد ایران شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ورود 36 هزار قطعه جوجه یک روزه مرغ مادر تخم‌گذار به کشور خبر داد.
غفور عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در روند جلوگیری از کمبود جوجه‌های تخم‌گذار در سطح استان و کشور، 36 هزار قطعه جوجه یک روزه مرغ مادرتخم‌گذار از نژاد نیک‌جیک، خریداری و از طریق هوایی وارد کشور شد. 
وی با اشاره به تامین جوجه یک روزه واحدهای تخم گذار استان و کشور گفت: این تعداد جوجه‌های یک روزه، از شهر کوکسافن کشور آلمان توسط بخش خصوصی خریداری و از طریق فرودگاه مهرآباد وارد کشور و به شهرستان مرند حمل شد. 
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید به اهمیت تزریق این تعداد جوجه مادر به بدنه سیستم تولید مرغ تخم‌گذار استان گفت: با توجه به شرایط ایده‌آل این تعداد جوجه وارداتی برای ازدیاد و افزایش نسل مرغ‌های تخم‌گذار استان و کشور، این امر در میان مدت خواهد توانست روند تولید مرغ تخم‌گذار استان و در نهایت تخم مرغ شمال‌غرب کشور را متحول و نحوه ارتقای کمی و کیفی محصول تولیدی را بهبود بخشد. 
عبداللهی با اشاره به برنامه این معاونت در بهینه‌سازی روند تولید محصولات دامی در مراحل مختلف آن و ایجاد زمینه لازم برای افزایش نفوذ تخصص‌های جدید در روند تولید و بستر سازی لازم برای ایجاد امکان استفاده بهینه از بسته‌های حمایتی دولت در بخش تولید و پرورش دام و طیور گفت : تعامل بیشتر بخش مدیریتی با بخش خصوصی و تشکل‌های تولیدی در سال‌جاری شتاب بیشتری را خواهد داشت تا در سال جهاد اقتصادی با توان بیشتر زمینه توسعه پایدار بخش، در شمال‌غرب کشور با توجه به ظرفیت‌های آن، محقق شود. 
 
نظرات شما
  •  

    مهدی شهوند گفت : ۹۰/۱۱/۰۳

    اگه همون (ن . . . . ک) باشه متاسفانه با شرایط عمومی کشور ما سازگاری نداره اما سویه پرتولیدی هست .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com