33 طرح دام و طیور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

33 طرح دام و طیور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 33 طرح دام و طیور در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا صفری در حاشیه افتتاح مرغداری نیمچه گوشتی تاکستان با حضور استاندار اظهار کرد: قزوین با دارا بودن کمتر از یک درصد خاک کشور بیش از سه درصد محصولات بخش کشاورزی را تولید می‌کند.
وی افزود: این مهم بیانگر این است که با استفاده از سرمایه‌های موجود و برنامه‌ریزی منسجم و دقیق می‌توان در استان قزوین به افق‌های درخشانی در بخش کشاورزی دست یافت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین از لحاظ واحدهای تولید گوشت سفید در شرایط مطلوبی قرار دارد به طوری که وجود این واحدها قزوین را به یکی از پایلوت‌های تولید گوشت مرغ در کشور تبدیل کرده است و می‌توان با تولید گوشت مرغ با وزن مناسب ظرفیت‌های این واحدهای تولیدی را افزایش داد.
صفری ادامه داد: فرهنگ غذایی عمومی بازار را به سمت عرضه گوشت مرغ با وزن‌های بالا سوق داده است که این امر علاوه بر هدررفت منابع تولید، موجب از بین رفتن سرمایه ملی و کاهش چشمگیر ارزش غذایی محصول تولیدی می‌شود.
وی گفت: در حوزه‌های مختلف کشاورزی نیز استان قزوین توانمندی‌های بسیاری دارد به گونه‌ای که در کنار کارخانه‌های داروسازی، کشتارگاه‌های بسته‌بندی قزوین همواره در سطوح مختلف کارشناسی، علمی و فنی در سطح کشور پیشرو بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش تولیدکنندگان دام و طیور عنوان کرد: این تولیدکنندگان سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com