324 میلیارد و 500 میلیون تومان زیان به صنعت مرغ تخم گذار وارد شد

324 میلیارد و 500 میلیون تومان زیان به صنعت مرغ تخم گذار وارد شد
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: از فروردین تا پایان مرداد ماه سال جاری، صنعت مرغ تخم گذار متحمل ضرر و زیان 324 میلیارد و 500 میلیون تومانی شده است.
دکتر سید فرزاد طلاکش، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ افزایش یافته و دیگر زیان ده نیست.
وی افزود: قیمت تخم مرغ با در نظر گرفتن 10 درصد سود در نقطه سر به سری قرار گرفته است.
طلاکش در پاسخ به اینکه آیا قیمت های فعلی پاسخگوی زیان های صنعت در ماه های گذشته خواهد بود یا خیر، گفت: به هیچ وجه این مبالغ زیان های صنعت را جبران نمی کند. اگر حجم زیان های صنعت مرغ تخم گذار را به بقیه سال تقسیم کنیم، باید تخم مرغ، کیلویی 1000 تومان گرانتر فروخته شود.
وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که از قدیم در این بخش فعال بوده اند تدابیری را برای جبران ضرر و زیان ها اتخاذ کرده اند.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار افزود: این افراد از اعتبار خود در بازار استفاده کرده و سعی می کنند سرمایه در گردش مورد نیاز را تامین کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت نیز به دنبال تسهیل شرایط تامین نقدینگی برای صنعت مرغ تخم گذار است، خاطر نشان ساخت: مرغدارانی که سال گذشته درگیری بیماری نشده و سود انباشته قبلی داشته اند، نسبت به تولیدکنندگان استان های تهران، البرز و قزوین شرایط بهتری دارند و شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته اند.
طلاکش اذعان داشت: برخی مرغداران نیز گله های خود را حذف کرده اند یعنی هر کس با روش و فرمولی خاص، سعی در عبور از شرایط بحرانی داشته است.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به برنامه های ترویجی مصرف تخم مرغ، تصریح کرد: امسال 100 هزار تن مازاد تولید تخم مرغ داشته ایم اما هیچ محصولی در کشور معدوم نشد و ذخیره سازی نیز صورت نگرفت در واقع مردم این محصول مازاد را مصرف کردند.
وی افزود: اگرچه برخی بر این اعتقادند که به دلیل گرانی گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ به سبد غذایی مردم راه یافته اما باید در نظر داشت که سال های گذشته نیز با افزایش قیمت گوشت و مرغ روبرو بوده ایم اما تخم مرغ جایگزین نشد.
طلاکش بیان داشت: اقدامات ترویجی انجام شده بوسیله ستاد تخم مرغ باورهای غلط مردم در باره این ماده پروتئینی را اصلاح کرده است.
وی گفت: در سال 89، سرانه مصرف تخم مرغ 160 عدد بود که این رقم به 180 عدد در سال جاری رسیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com