3 کشتارگاه سنتی در بوئین‌زهرا تعطیل شد

3 کشتارگاه سنتی در بوئین‌زهرا تعطیل شد

 مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از تعطیلی سه کشتارگاه سنتی در بوئین‌زهرا، شال و دانسفهان خبر داد.
محمدجواد امیدواریان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در بحث تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی، سال گذشته با همکاری که با مراجع قضایی، نیروی انتظامی، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شد، سه کشتارگاه را در شهرهای بوئین‌زهرا، شال و دانسفهان تعطیل کردیم.
وی ادامه داد: در خصوص کشتارگاه تاکستان نیز پیگیری‌هایی در حال انجام است که شرایط برای تعطیلی آن آماده شود و در حال پیگیری هستیم کشتارگاه صنعتی استان مجهز به ناوگان حمل و نقل شود.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: پیگیری و رایزنی برای بازگشایی کشتارگاه زیاران نیز به طور جدی در حال انجام است تا مشکل این کشتارگاه برطرف شود و در استان فقط دارای یک کشتارگاه نباشیم و یا بخش خصوصی بتواند کشتارگاه دیگری در نقطه دیگری ایجاد کند.
وی عنوان داشت: در حال حاضر یک کشتارگاه صنعتی در استان قزوین وجود دارد.
امیدواریان با اشاره به لیبل‌دار کردن لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌ها اعلام کرد: طرح جدیدی که در دستور کار داریم، بحث لیبل‌دار کردن لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌ها است که برنامه‌های نرم‌افزاری انجام شده است و پیگیر بحث سخت‌افزاری آن را هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث خودروهای سردخانه‌دار برای حمل لاشه از کشتارگاه صنعتی استان به سایر نقاط از سال گذشته آغاز شد و تسهیلاتی در قالب خرید خودرو به بخش خصوصی واگذار شده که در حال دریافت اطلاعات خرید خودرو هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: امسال این خودروها وارد ناوگان حمل لاشه‌ها از کشتارگاه‌ها به شهرها و شهرستان‌های استان می‌شوند که این کار، اقدامی مهم و اساسی و ماندگار است که سال گذشته کلید آن خورد.
وی با اشاره به میزان تولید گوشت در استان توضیح داد: در استان قزوین در سال گذشته، 76 هزار و 226 رأس دام اعم از گاو و گوساله و گوسفند در استان کشتار شد که حدود یک سوم مربوط به دام سنگین بود.
امیدواریان اضافه کرد: تولید گوشت در استان 7 میلیون و 351 هزار و 466 کیلوگرم بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com