236 تن پای مرغ به چین صادر شده است

236 تن پای مرغ به چین صادر شده است
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای صادرات 236 تن پای مرغ منجمد از تبریز به چین در نه ماه گذشته از سالجاری خبر داد.
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم به نام سال جهاد اقتصادی و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت خدمتگزار با بهره‌برداری و آغاز به کار یک واحد بسته‌بندی پای مرغ و گوشت در شهرک صنعتی بیلوردی در ابتدای سال جاری، این مقدار پای مرغ به مقصد کشور چین و با صدور گواهی بهداشتی توسط این اداره کل صادر شده است.
دکتر زندیه خاطر نشان کرد: با شروع به کار این واحد که ظرفیت بسته‌بندی سه تن پای مرغ در روز را دارد باعث اشتغال مستقیم  22 نفر و ارز آوری به کشور گردیده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 160 تن دنبه گوسفندی، 90 بلوک لیسیدنی و پودر خرما، 52 هزار و 400 جلد پوست خام گوسفندی، بیش از 21 تن ضایعات پوستی (گوش و دم) و 2600 کیلوگرم عسل با نظارت کارشناسان و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی از این استان به مقصد کشورهای ترکیه، کویت، آذربایجان، مالزی و آفریقای جنوبی صادر شده است.
وی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گمرکات استان گفت: در طول نه ماه گذشته سال، 1290 فقره گواهی بهداشتی برای صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های خام دامی توسط این اداره کل صادر گردیده است.
دکتر زندیه تصریح نمود: با تمام توان از سرمایه‌گذاری در بخش دامپزشکی حمایت کرده و برای تسهیل صادرات فرآورده‌های خام دامی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com