20 هزار تن نهاده دامی بین دامداران خراسان شمالی توزیع شد

20 هزار تن نهاده دامی بین دامداران خراسان شمالی توزیع شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری 20 هزار تن انواع نهاده های دامی با قیمت مصوب بین دامداران و مرغداران این استان توزیع شد.
علی محمد احمدیان اظهار کرد: این میزان نهاده دامی شامل جو، کنجاله سویا و ذرت دانه ای بوده است که با هدف تنظیم و کنترل بازار در اختیار اتحادیه ها و شرکت های تعاونی دامداران استان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اتحادیه ها به هر میزان نهاده دامی نیازمند باشند به آنان تحویل داده می شود، افزود: هم اکنون هر کیلوگرم جو با قیمت مصوب هشت هزار و 500 ریال بین دامدارن این استان توزیع می شود که قیمت آن در بازار 10 هزار ریال است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: با توجه به توزیع نهاده های دامی با قیمت مصوب تا حدودی قیمت نهاده های دامی در بازار کاهش خواهد یافت.
احمدیان گفت: با هدف کمک به دامداران و مرغدارانی که مشکل کمبود نقدینگی دارند نهاده های دامی به صورت دو ماهه به آنان پیش فروش می شود.
وی افزود: دامداران و مرغداران می توانند دام مازاد خود را نیز با قیمت مصوب به این شرکت تحویل دهند که این امر نیز با هدف تنظیم بازار انجام می شود.
این مسوول اظهار کرد: هم اکنون گوشت گوساله با قیمت 190 هزار ریال و مرغ 650 هزار ریال از دامداران خریداری می شود.
استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور از قطب های مهم دامپروری در کشور به شمار می رود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com