2 میلیون تن شیر در کشور به صورت فله ای خریداری و مصرف می شود

2 میلیون تن شیر در کشور به صورت فله ای خریداری و مصرف می شود
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور از خطر مصرف شیر فله ای در میان مردم خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 2 میلیون تن شیر خام به صورت فله ای از دامداران خریداری و توسط مردم مصرف می شود.
مجید حاجی فرجی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برخی از افراد، به دلیل تبلیغات نادرست از مصرف شیرهای صنعتی که ایمنی آنها از طریق کارخانجات و سازمان غذا و دارو کنترل می شود، خودداری کرده و به مصرف شیر و انواع محصولات لبنی سنتی رو آورده اند.
وی اظهار داشت: فروش حدود 2 میلیون تن شیر خام به صورت فله ای رقم قابل توجهی است که به دلیل عدم کنترل بهداشتی می تواند سلامت جامعه را از لحاظ بهداشتی و ایمنی با خطراتی روبرو کند.
این مقام مسئول با اشاره به این که، مصرف شیر فله ای از لحاظ بهداشتی به نفع جامعه نیست تصریح کرد: اکثریت مردم نسبت به میزان دما و مدت زمان جوشاندن شیر خام جهت پاستوریزه کردن این محصول آگاهی ندارند و مصرف فله ای این محصول می تواند شیوع بیماری تب مالت را در جامعه موجب شود.
وی اضافه کرد: محصولات لبنی در کارخانجات از لحاظ کیفی مورد کنترل قرار می گیرد و سازمان غذا و دارو نیز به این موضوع نظارت دارد.
وی تاکید کرد: بیماری تب مالت هنوز به طور کلی در کشور ریشه کن نشده و کماکان برخی از مناطق کشور با بروز این بیماری دست به گریبان هستند.
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: امروزه وجود مواد افزودنی در شیر و سایر صنایع لبنی باعث نگرانی برخی از افراد جامعه در مصرف این محصولات شده، در حالی که بکارگیری مواد افزودنی توسط کنترل کیفی کارخانجات و سارمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می گیرد و مصرف آنها برای جامعه خطر ندارد.
وی اظهار داشت: بنا بر این کاهش دغدغه مردم در زمینه مصرف شیر با افزودنی های مجاز باید از طریق وزرات صنعت، معدن و تجارت و متخصصان کنترل کیفی کارخانجات برطرف شود تا مردم با اطمینان بیشتری محصولات لبنی را مصرف کنند.
حاجی فرجی از مردم خواست به دلیل وجود آلودگی و چربی بالا از مصرف شیر سنتی به شکل فله ای خودداری کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com