2 زنجیره تولید مرغ گوشتی در استان قزوین تشکیل شد

2 زنجیره تولید مرغ گوشتی در استان قزوین تشکیل شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور اجرایی کردن سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح ساختار صنعت طیور، دو زنجیره تولید گوشت مرغ در استان تشکیل شد.
یوسف جلوخانی با اعلام تشکیل دو زنجیره تولید مرغ گوشتی در استان اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای تشکیل زنجیره‌های تولید می‌توان به کاهش هزینه‌های واسطه‌گری، قیمت تمام شده محصول و پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری اشاره کرد.
وی افزود: همچنین امکان برنامه‌ریزی برای عرضه و بازاریابی، افزایش قدرت رقابتی در بازار صادراتی، افزایش کیفیت محصول و در نهایت بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید و امکان فعالیت براساس نیاز و سفارش بازار از دیگر مزایای تشکیل زنجیره‌های تولید است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در استان دو زنجیره که شامل 19 واحد گوشتی به ظرفیت 913 هزار و 200 قطعه و سه واحد مرغ مادر به ظرفیت 122 هزار قطعه وجود دارد.
جلوخانی گفت: یک واحد کارخانه خوراک دام به ظرفیت 15 هزار تن خوراک طیور و یک شرکت مرغ شامل 19 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 868 هزار و 600 قطعه، یک واحد مرغ مادر به ظرفیت 48 هزار و 500 قطعه و یک واحد کشتارگاه به ظرفیت هشت هزار قطعه در ساعت از دیگر ظرفیت‌های مهم تولیدات دامی استان است که در مجموع 35 درصد از تولید گوشت مرغ استان را زیرپوشش دارند.
گفتنی است؛ زنجیره تولید شامل همه کارها و فعالیت‌هایی می‌شود که در تولید و تحویل یک کالا یا خدمت از تأمین‌کنندگان تا مشتریان درگیر هستند و شامل برنامه‌ریزی و مدیریت عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه زمان‌بندی محصول و انبار کردن را شامل می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com