1916 قلم داروی دامی غیر‌مجاز در کرمان معدوم‌ شد

1916 قلم داروی دامی غیر‌مجاز در کرمان معدوم‌ شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، ندا نژاد‌معصوم اظهار داشت: یک هزار و 916 قلم دارویی غیر‌مجاز و تاریخ مصرف گذشته در سال 89 توسط این سازمان کشف، ضبط و معدوم‌ شد.
وی با اشاره به آغاز هفته سلامت تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی استان نظارت بر مراکز عرضه داروهای دامی است در سال گذشته از یک هزار و 250 مورد بازرسی انجام شده از شرکت‌های پخش استانی دارو و داروخانه‌های دامی در سطح استان، این تعداد داروی غیر‌مجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.
نژاد‌معصوم شعار روز جهانی بهداشت را که مقاومت به داروهای ضد‌میکروبی یک تهدید جهانی است، را یادآوری کرد و افزود: در این مقوله مصرف صحیح داروهای دامی بسیار مهم است و باید برای پیشگیری از مخاطرات مقاومت دارویی، استفاده از دارو در درمان دام و طیور بر‌اساس تشخیص و تجویز دامپزشکی صورت گیرد.
رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان کرمان عنوان داشت: دامداران باید از درمان‌های خود‌سرانه پرهیز کنند و همچنین طول دوره درمان و زمان پرهیز از مصرف دارو قبل از ذبح دام را مورد توجه قرار دهند تا از ایجاد باقی‌مانده دارویی در فرآوردهای خام دامی و ایجاد مقاومت دارویی در مصرف‌کنندگان جلوگیری به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی در واحدهای پرورش و مراکز درمانی در سطح استان و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور برای رعایت دقیق و مصرف صحیح داروهای دامی نظارت داشته و اقدامات مناسبی‌ در این زمینه صورت گرفته است‌.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com