1700 کیلوگرم خمیر مرغ غیربهداشتی در قم معدوم شد

1700 کیلوگرم خمیر مرغ غیربهداشتی در قم معدوم شد

مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: در پی گزارشات مردمی با اداره کل دامپزشکی استان هزار و 700 کیلوگرم خمیر مرغ غیر بهداشتی در قم کشف و معدوم شد.
دکتر مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در قم گفت: پیرو تماسهای مردمی و اطلاع‌رسانی گشتهای بهداشت اداره کل دامپزشکی استان، کارگاهی غیر قانونی و به اصطلاح زیرزمینی که مبادرت به تهیه خمیر مرغ از مواد آلوده و فاسد می‌کرد شناسایی که به دنبال آن هزار و 700 کیلو گرم خمیر مرغ غیر بهداشتی کشف و پس از انتقال به کارخانه تبدیل ضایعات، معدوم شد.
وی در این خصوص اضافه کرد: طبق بخشنامه وزارت بهداشت تهیه خمیر مرغ در کارخانه‌های سوسیس و کالباس ممنوع است کما اینکه کارخانه شناسایی شده واقع در مسیر قمرود خارج از محدوده مراکز تهیه سوسیس و کالباس و در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص محصول غذایی خمیر مرغ و شرایط و تهیه و نگهداری آن گفت: خمیر مرغ محصولی است که از مرغ کامل و یا اسکلت آن تهیه می‌شود که باید در کارگاه‌های مجاز و تحت پروانه نظارتی از اداره کل دامپزشکی و با انجام آزمایشات کنترل کیفیت تهیه و توزیع شود.
وی اضافه کرد: به طور کلی فرآورده‌های خام دامی که ماده اولیه بسیاری از محصولات فرآوری شده بسیار حساس بوده و شرایط نگهداری خاصی را می‌طلبد و باید مواردی همچون مواد اولیه بهداشتی، تاریخ تولید و مصرف و محل حمل اولیه در خصوص به کارگیری آن مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که روند نظارتی بر این محصولات به درستی انجام نگیرد محصول فاسد خواهد شد همچنان که محصولات کشف شده از کارگاه غیر قانونی مذکور بر اساس آزمایشات صورت گرفته بوی نامطلوب داشته و فاسد شده بود که اگر وارد چرخه تهیه محصول غذایی سوسیس و کالباس می‌شد می‌توانست به مسمومیت غذایی تعداد زیادی از شهروندان منجر شود.
رفیعی با بیان اینکه عملیات کشف و معدوم کردن هزار و 700 کیلوگرم خمیر مرغ غیر بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرگانی استان صورت گرفته، تصریح کرد: در این رابطه سه نفر بازداشت شدند و پرونده به مراجع قضایی ارجاع و مکان مذکور پلمپ شد.
مدیر کل دامپزشکی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: نظر به اینکه هرگونه تهیه خمیر مرغ در کارگاه‌هایی که فاقد کد و پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی هستند و نیز در کارگاه های غیر مجاز و زیرزمینی، غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد، شهروندان در صورت مشاهده مواردی این چنینی می توانند با شماره تلفن‌های 6638271 و 72 در قم تماس و مراتب را به گشتهای نظارتی اطلاع دهند.

 
کلمات کلیدی معدوم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com