150 هزار تن گوشت مرغ تاپایان سال درکشور ذخیره سازی می شود

150 هزار تن گوشت مرغ تاپایان سال درکشور ذخیره سازی می شود
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: 150هزار تن گوشت مرغ منجمد تا پایان امسال در کشور ذخیره خواهد شد و وظیفه خرید و ذخیره سازی آن به این شرکت محول شده است.
مصطفی یاسایی در حاشیه آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با توجه به نیاز بازار از این میزان گوشت مرغ ذخیره سازی شده تا پایان سال به تدریج و متناسب با تقاضا مرغ به بازار مصرف عرضه خواهد شد.
یاسایی گفت: در زمینه گوشت قرمز هم با توجه به تعادل موجود در میزان عرضه و تقاضا در بازار از نظر ذخیره سازی وظیفه ای به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار نشده است.
وی افزود: اما در حد ذخیره سازی حدود 10هزار تن گوشت قرمز منجمد برای تامین نیاز و مصرف مردم تا پایان امسال وارد کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ازعرضه 12هزار تن مرغ در سبد حمایتی افراد زیر پوشش سازمان های حمایتی اعم از کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه با نهادهای ذیربط انجام شده است.
بازارهای هدف منطقه ای و آفریقایی برای صادرات مرغ و گوشت شناسایی شده است
وی با اشاره به حضور در نمایشگاه های منطقه ای بویژه در کشور عراق گفت: حضور در برخی کشورهای آفریقایی نیز مطرح است که ظرفیتی عظیم برای امر صادرات محسوب می شود.
یاسایی همچنین از مذاکره با مقام های سازمان حج و زیارت کشور برای تامین نیاز حجاج به گوشت قرمز و مرغ خبر داد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون ایران هفتمین کشور تولید کننده مرغ در جهان است و برای ارتقای این جایگاه باید از ظرفیت موجود و بدون استفاده در این بخش استفاده کرد تا حجم تولید از مرز دو میلیون تن هم بگذرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: در افق 1404کشور 25درصد تولید مواد غذایی مربوط به این استان بوده و خوزستان دستکم برای 14میلیون نفر غذا و مواد غذایی تولید خواهد کرد.
'کیخسرو چنگلوایی' افزود: اکنون 20درصد مواد غذایی کشور در خوزستان تولید می شود و این استان با توجه به فعالیت بندر امام، در تنظیم بازار نهاده های دامی و مدیریت آنها و نیز ذخیره سازی موارد پروتیینی نقش بسزایی ایفا می کند.
در این آیین «هادی سلامات» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خوزستان معرفی و از «عباس ملک نیا» مدیر عامل قدیم این شرکت تجلیل شد.

 
نظرات شما
  •  

    حسینی گفت : ۹۳/۱۰/۲۳

    کدوم پشتیبانی .پشتیبانی که از هر مرغداری 20000قطعه دو ماشین میبره ان هم با خواهش وتمنا

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com