150 میلیارد تومان اعتبار به صنعت شیر اختصاص یافت

150 میلیارد تومان اعتبار به صنعت شیر اختصاص یافت
به رغم تخصیص اعتبار 300 میلیارد تومان برای صنعت شیر، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها 150 میلیارد تومان برای پرداخت به دامداران تخصیص یافته است.
حسن رکنی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار وزیر جهاد کشاورزی با رئیس مجلس سودان در پاسخ به فارس که آیا دامداران اعتبار 300 میلیارد تومانی مصوب دولت را دریافت کرده‌اند، گفت: از این میزان اعتبار در فاز نخست، 150 میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت قرار گرفته و برای پرداخت به دامداران ابلاغ شده است.
معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه این میزان اعتبار تنها برای 1.5 میلیون تن شیرخام پاسخگو است، در حالی که شیر خام تحویلی به کارخانه‌ها چندین برابر این میزان است، گفت: اعتبار 300 میلیارد تومان برای شیر تحویلی 4 ماه آخر سال دامداران کافی است.
رکنی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که  آیا دولت پرداخت چنین اعتباری را سال آینده نیز ادامه می‌دهد؟ در غیر این صورت چه برنامه‌ای برای حمایت از تولید دارید، گفت: اگر دولت این اعتبار را به دامداران ندهد، کارخانه‌ها باید شیرخام دامداران را همان کیلویی 1300 تومان خریداری کنند.
وی گفت: قیمت تمام شده شیرخام دامداران بیش از 1400 تومان است و آنها به کیلویی 1300 تومان قانع شده‌اند و این قیمت نباید پائین بیاید.
به گزارش فارس، دولت برای حمایت از تولید و تثبیت قیمت شیر خام و مصرف کننده 300 میلیارد تومان به صنعت شیر تخصیص داده است که به ازای یک کیلوگرم شیر خام دریافتی علاوه بر نرخ مصوب 1110 تومان، 190 تومان دیگر هم به آنها پرداخت می‌شود.
این میزان اعتبار برای یک میلیون و 578 هزار تن شیر خام پرداخت می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com