15 تن آلایش طیور در استان قم ضبط و معدوم شد

15  تن آلایش طیور در استان قم ضبط و معدوم شد

مدیر‌کل دامپزشکی استان قم از ضبط و معدوم شدن 15 تن آلایش طیور در این استان خبر داد.
محمد مهدی رفیعی در گفتگو با فارس در قم، اظهار داشت: کارشناسان اداره کل دامپزشکی این استان در بازرسی یکی از کشتارگاه‌های طیور 19 هزار بسته سنگدان و جگر منجمد را به دلیل انقضا تاریخ مصرف و فاسد شدن معدوم کردند.
وی افزود: این مقدار جگر و سنگدان یخ زده تاریخ گذشته و فاسدکه وزن آنها 15 تن بود در سردخانه این کشتارگاه‌ها نگهداری شده بود که با هوشیاری بازرسان ما ضبط شد.
مدیر‌کل دامپزشکی استان قم با بیان این‌که روزانه از تعداد زیادی از این واحد‌ها و کشتارگاه‌ها بازرسی می‌شود خاطرنشان کرد: روزانه صد نوبت بازرسی از کشتارگاه‌ها، واحد‌های عرضه فرآورده خام، رستوران‌ها، فست فود‌ها، تالار‌ها و ... این استان صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف با افراد برخورد قانونی می‌شود.
رفیعی از تشدید برخورد‌ها و افزایش بازرسی‌ها در سال جاری خبر داد و بیان داشت: برخورد با افراد متخلف افزایش یافته و معرفی آنها به دادگاه نیز بیشتر شده است و همین موضوع سبب شده تا شاهد بروز تخلفات کمتری از سوی افراد باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید شهروندان به تاریخ انقضا کالاهای خریداری شده توجه کنند، تصریح کرد: تمامی شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده به تاریخ تولید، انقضا و برچسب مورد نظارت دامپزشکی توجه داشته باشند.
مدیر‌کل دامپزشکی استان قم خواستار گزارش تخلفات در این زمینه توسط شهروندان شد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن‌های 6708692و 6709058 گزارش دهند تا با متخلفین برخورد لازم صورت بگیرد.

 
کلمات کلیدی معدوم آلایش طیور قم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com