140 هزار تن نهاده های دامی توزیع می شود

140 هزار تن نهاده های دامی توزیع می شود
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت 14مرکز خرید گندم در استان، از خرید تضمینی بیش از 41 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خبر داد.
عزیزالله شهیدی در جلسه مدیران بخش کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 47 هزار تن گندم مازاد مصرف از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: از این میزان، 41 هزار و 300 تن بصورت تضمینی خریداری شده است.
وی به خرید توافقی پنج هزار و 780 تن گندم از کشاورزان بیان داشت: علاوه بر این دو هزار و 860 تن گندم بذری نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران نیز با اشاره به تأمین و توزیع بیش از 47 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در استان گفت: در حال حاضر فرآیند تهیه و تأمین بذور مورد نیاز استان برای سال زراعی 94-93 در این مدیریت آغاز شد.
علی محسنی افزود: طبق برنامه ابلاغی در سالجاری مقدار سه هزار و 351 تن بذر در استان تأمین و توزیع خواهد شد و در سال قبل نیز بیش از 80 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی بین کشاورزان توزیع شد.
وی پیش بینی کرد: امسال میزان توزیع انواع نهاده های دامی به بیش از 140 هزار تن برسد.
اخوان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با تاکید بر مبارزه شیمیایی با آفت پروانه مینوز مرکبات در باغات جوان و زیر پنج سال گفت: با توجه به مشاهده آثار خسارت آفت پروانه مینور مرکبات در نهالستان ها و برخی از باغات جوان زیر پنج سال، باغداران بایستی نکات فنی را رعایت کنند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه مبارزه شیمیایی تنها در باغات جوان مرکبات زیر پنج سال و نهالستان ها و بر روی جوانه های نورسته صورت گرفته و از محلول پاشی کلیه سرشاخه های درخت اجتناب شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com