13میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی دامداری روستایی تامین شد

13میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی دامداری روستایی تامین شد

معاون امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 13میلیارد ریال اعتباربرای ساماندهی دامداری روستایی تامین شد.
به گزارش خبر نگار مهر ،غلامحسین طاهری در دومین همایش دامپروری شمال شرق کشور افزود: برای اجرای این طرح 13میلیارد ریال تامین اعتبار و در 250 روستای بالای 250خانوار اجرا خواهد شد .
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: با تغییر اکو سیستم جوی کشور بارش ،ها کاهش یافته و بیشتر طبیعت به بیابان تبدیل شده و تلاش وزارت جهاد کشاورزی اصلاح گله های دام روستایی و صنعتی کردن دام کوچک روستایی است.
وی اظهار داشت: قانون نظام جامع دامپروری امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به دولت ابلاغ شد و موظف هستیم که آیین نامه اجرایی آن را نهایی کنیم و به هیئت دولت ببریم.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: شش بند از این آئین نامه در کارگروه های دامپروری تدوین شده و پیش بینی می شود در بهار سال آینده برای تصویب تقدیم دولت شود.
وی افزود: برای تولید دو و نیم میلیون تن گوشت مرغ در سال دو میلیارد و 600 میلیون لیتر گازوئیل در مرغداریهای کشور مصرف می شود.
وی تاکید کرد: از این مقدار 200میلیون لیتر سوخت مربوط به خراسان رضوی است، این در حالی است که دولت برای این مقدار مصرف سوخت 300میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در مرزعه آستان قدس رضوی آغاز شده و بزودی شیر پاک فاقد آنتی بیوتیک هم در این استان تولید خواهد شد .
رضا ولی زاده رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهدنیز اظهار داشت: 5/54 درصد از دام های سبک خارج از کشتارگاه قربانی می شود که باعث افزایش خطرات انتقال بیماری های مشترک به انسان است.
وی تصریح کرد: در حالی که در یک سال 10میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) در کشتارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی کشور شد .
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: در همین مدت حدود 20 میلیون جلد پوست جهت دباغی روانه بازار شد که نشانگر کشتار زیاد دام در خارج کشتارگاهها است
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com