1350 میلیارد تومان یارانه به شیر اختصاص می‌یابد

1350 میلیارد تومان یارانه به شیر اختصاص می‌یابد
برای جلوگیری از افزایش نرخ شیر خام و فرآورده‌های لبنی، یک‌هزار و 350 میلیارد تومان یارانه به واردات نهاده‌های دامی در صورت تصویب در جلسه فردای ستاد تنظیم بازار اختصاص می‌یابد.
مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اعلام این خبر گفت: بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، دولت برای جلوگیری از آزادسازی و افزایش قیمت شیر خام، یک‌هزار و 350 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته است به احتمال قوی در جلسه فردای (دوشنبه) ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود.
حسین چمنی افزود: افزایش قیمت شیر خام و به تبع آن فرآورده‌های لبنی باعث کاهش سرانه مصرف می‌شود که طبق شنیده‌ها، حسن روحانی رئیس جمهوری با این امر مخالفت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: جلسه ستاد تنظیم بازار صبح فردا (دوشنبه) در این باره برگزار می‌شود تا سیاست‌های دولت درباره نرخ شیر خام به‌طور رسمی اعلام شود.
مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران ادامه داد: نرخ شیر خام، بر اساس ارز اختصاص داده شده به واردات نهاده‌ها مشخص می‌شود؛ در صورتی که یارانه در نظر گرفته شده برای واردات نهاده‌ها با ارز مرجع باشد، نرخ شیر خام بدون تغییر یک‌هزار و 110 تومان خواهد ماند.
خیزش نرم افزایش قیمت شیر خام
چمنی تصریح کرد: صنایع لبنی به همراه دامداران موافق افزایش قیمت شیر خام نیستند و در صورتی که دولت برای شیر خام یارانه در نظر گیرد، علاوه بر حفظ سرانه مصرف موجود، باعث حفظ ظرفیت تولید شیر خام در کشور می‌شود.
وی یادآور شد: افزایش هزینه‌های تولید و بالا رفتن نرخ نهاده‌ها عامل زیان‌دهی دامداران شده است که در صورت عدم تأمین نهاده‌ها و تأخیر در پرداخت نهاده‌ها با نرخ مصوب به آنها، ظرفیت تولید شیر خام در کشور کاهش می‌یابد.
چمنی تأکید کرد: تأخیر در پرداخت نهاده‌ها با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام باعث شده نرخ شیر خام تحویلی دامداران به کارخانه‌ها در برخی نقاط با یک خیزش نرم از یک‌هزار و 100 تومان به یک‌هزار و 150 تومان افزایش یابد که در صورت ادامه این روند، کاهش دوباره نرخ شیر خام کار دشواری است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com