134 هزار رأس دام سبک و سنگین در چرام وجود دارد

134 هزار رأس دام سبک و سنگین در چرام وجود دارد
رئیس دامپزشکی چرام گفت: 134 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان چرام وجود دارد.
حسن عبدالی در چرام اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و دامپزشکی کشور یکی از سازمان‌های پیشتاز در این زمینه است.
رئیس دامپزشکی چرام با اشاره به افتتاح دومین داروخانه دامپزشکی این شهرستان در هفته گذشته افزود: خدمات‌رسانی بیشتر و سریع‌تر به دامداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان طیور با تأسیس این داروخانه تحقق یافت.
وی با بین اینکه میزان هزینه‌ای که جهت بهره‌‌برداری این داروخانه صرف شده 340 میلیون ریال است، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت از بخش خصوصی و ارائه تسهیلات شاهد رونق بهتر، سریع‌تر و با کیفیت‌تر آن باشیم.
این مسئول با اشاره به این‌که راه‌اندازی دومین داروخانه دامپزشکی نقش مهمی در سلامت دام و طیور این شهرستان دارد، خاطرنشان کرد: 134 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان چرام وجود دارد.
عبدالی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات دامداران و مرغداران شهرستان چرام و روستاهای این شهرستان در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز دام و طیور مرتفع خواهد شد.
رئیس دامپزشکی چرام با اشاره به این‌که هفت واحد مرغ‌داری در چرام فعالیت دارند، گفت: با توجه به بعد مسافت روستاها از مرکز این شهرستان و به منظور رفاه حال دامپروران تأسیس این داروخانه الزامی بود.
وی یکی از شاخص‌های عمده در میزان کنترل و درمان بیماری‌ها را نقش ویژه دارو و واکسن ذکر کرد و اذعان داشت: شاخص‌های بهداشتی زیادی در جهان در خصوص کیفیت، سلامت و ایمنی این گونه فرآورده‌ها از نظر بهداشت عمومی و بهداشت دام تعریف شده که باید این اقلام با استانداردهای معتبر بین‌المللی تطابق داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com