13 هزار راس دام سنگین خوزستان اصلاح نژاد شدند

13 هزار راس دام سنگین خوزستان اصلاح نژاد شدند
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت:تاکنون 13 هزار راس دام سنگین در این استان اصلاح نژاد شدند.
محمد مشکورزاده در نشست بررسی فرصت های شغلی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی که با محوریت دامپروری در فرمانداری شوش برگزار شد افزود:برای اجرای این طرح افزون بر 2،5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به منظور اصلاح نژاد دام سنگین و استفاده از گوشت و شیر آنها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد دام سنگین تعداد 400 راس نیز در شهرستان شوش مورد اصلاح نژاد قرار گرفتند افزود:این طرح در راستای پرواربندی و ایجاد فرصت شغلی برای متقاضیان و دانش آموختگان بخش کشاورزی در خوزستان اجرا شد.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مرکز اصلاح نژاد جهادکشاورزی به عنوان مهمترین رکن این سازمان در جهت تولید دام های گوشتی و شیرده می باشد.
فرماندار شهرستان شوش نیز با اشاره به ظرفیت بالای دامپروری در این شهرستان گفت: این ظرفیت به منظور ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان نیازمند حمایت می باشد.
رضا نجاتی افزود:شهرستان شوش دارای ظرفیت ها و پتانسیل بالایی است که به خاطر وجود مسائل دست وپاگیر اداری استفاده کافی و هدفمند از آنها نشده است.
وی گفت: یکی از مهمترین موضوع ها در اقتصاد مقاومتی بحث کشاورزی و دامپروری است که باید بر روی این موضوع سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
نجاتی به وجود استعداد پرورش شتر،گاو و گامیش در منطقه غرب کرخه توسط اهالی روستاها اشاره کرد وگفت: این نوع نگهداری و پرورش دام سنگین به صورت سنتی انجام می شود که متقاضیان و دانش آموختگان این بخش می توانند با اجرای طرح های دامپروری به صورت صنعتی و به روز شده این طرح ها را عملیاتی کنند.
وی گفت:با استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان از جمله پرورش دام سبک و سنگین می توان به ایجاد اشتغال برای متقاضیان کمک کرد.
فرماندار شهرستان شوش گفت:نیاز است تا با حمایت از کشاورزان و ساماندهی ظرفیت دامپروری روستایی شهرستان در جهت رشد و توسعه دامپروری تلاش شود.
نجاتی گفت: توسعه طرح های دامپروری در شهرستان به واسطه ظرفیت قابل توجه آن مورد تاکید می باشد.
سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی قدم های موثری در جهت تامین گوشت قرمز با ایجاد دامپروری صنعتی برداشته شود.
وی بر استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در روستاها در راستای پرورش دام سنگین به صورت کارشناسی شده اقدام کرد.
علیرضا ملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز گزارشی از وضعیت دام سنگین در این شهرستان ارائه کرد.
400 هزار راس دام سنگین در استان خوزستان وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com