13 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در مرغداری‎های خراسان‎جنوبی انجام شد

13 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در مرغداری‎های خراسان‎جنوبی انجام شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری 13 میلیون و 520 هزار قطعه جوجه‎ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد.
محمدعلی رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان صادرات گوشت مرغ خراسان جنوبی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت 3 هزار و 880 تن گوشت مرغ به خارج از استان به ویژه استان سیستان و بلوچستان صادر شده است، تصریح کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 680 تن بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صدور 4 میلیون و 376 هزار قطعه مرغ زنده به خارج از استان خبر داد و یادآور شد: این میزان در سال گذشته 3 میلیون و 660 هزار قطعه بوده است.
رضایی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری برای 7 میلیون و 707 هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه‎های استان برای کشتار مجوز صادر شده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته 5 میلیون و 236 هزار قطعه بوده است.
وی از 13 میلیون و 520 هزار قطعه جوجه‎ریزی در سالن‎های پرورش طیور استان خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون و 231 هزار قطعه جوجه‎ریزی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یکی از وظایف دامپزشکی را کنترل واحدهای دامی دانست و افزود: در این راستا در شش ماهه ابتدای سال جاری 9 هزار و 611 بازرسی از واحدهای دامی انجام شده که در این رابطه 10 تن و 70 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی معدوم شده است و همچنین 26 پرونده برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است.
رضایی با بیان اینکه خراسان جنوبی قطب پرورش طیور است، اضافه کرد: استان بیش از 10 برابر مصرف خود گوشت مرغ تولید می‎کند و نیاز دارد بازار مصرف آن مشخص باشد.
وی با بیان اینکه بیش از 800 هزار قطعه مرغ آماده به کشتار در سالن‎های پرورش مرغ استان موجود است، تصریح کرد: این میزان برابر با یک‎هزار و 295 تن گوشت مرغ است که نیاز به تمهیدات بازاریابی دارد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در گذشته تنها اتحادیه مرغداران می‎توانست کارت پیله‎وری برای صادرات مرغ داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر تمام مرغداران می‎توانند این کارت را دریافت کرده و به صادرات مرغ بپردازند.
رضایی با بیان اینکه کشور افغانستان با وجود مشکلات بهداشتی فراوان موجود در آن کشوری نیست که بتوانیم از آن دام وارد کنیم و واردات دام از این کشور به مصلحت نیست، ادامه داد: براساس مصوبه دولت امسال 10 راس گاو از این کشور وارد استان شده است که دارای تب‎برفکی بودند و در کشتارگاه نهبندان به مدت دو ماه قرنطینه شدند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی قطب دوم پرورش شتر در کشور است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‎های خوبی در استان داریم نیاز به واردات دام به استان وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه تب خونریزی‎دهنده کریمه‎کنگو یکی از بیماری‎های مشترک بین انسان و دام است و در دام علائمی ندارد، افزود: فرآورده‎های دام‎های آلوده بیماری را به انسان منتقل کرده و مشکلاتی را ایجاد می‎کند.
رضایی با بیان اینکه خشکسالی‎های چند سال اخیر سبب فقر مراتع در استان ما شده است، خاطرنشان کرد: این امر سبب می‎شود، سیستم ایمنی بدن دام ضعیف شده و به سرعت مریض شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com