13 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران شهرستان مبارکه پرداخت شد

13 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران شهرستان مبارکه پرداخت شد
رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان مبارکه گفت: این اداره در سال جاری مبلغ 13 میلیارد و 660 میلیون ریال تسهیلات از محل طرح هدفمندسازی یارانه ها به دامداران مبارکه پرداخت کرد.
جهانگیر رضایی با اشاره به پرداخت این تسهیلات اظهار داشت: این تسهیلات از محل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و برای افزایش بهره‌وری و کمک به دامداران مبارکه به آنها پرداخت شده و امیدواریم نتایج آن را در ماه‌های آینده ببینیم.
وی با اشاره به به آمار دام و طیور شهرستان تصریح کرد: در شهرستان مبارکه تعداد 46 واحد دامی صنعتی، 753 هزار و 240 قطعه طیور، 24 هزار و 263 راس دام سنگین و 28 هزار و 431 راس دام سبک موجود است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه افزود: همچنین در سه ماهه سوم امسال بیش از یک میلیون و 699 هزار لیتر نفت گاز برای تولید محصولات سبزی و صیفی در اختیار گلخانه داران شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سوخت نفت گاز به عنوان یکی از نهاده های اولیه تولید محصولات گلخانه ای به شمار می‌رود، بیان داشت: هزینه بالای تامین سوخت برای گلخانه‌ها باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی می‌شود بنابراین پس از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها و به تبع آن افزایش نرخ سوخت ‌، گلخانه داران شهرستان با تلاش وهمتی مضاعف و باطراحی و بکارگیری کوره های جدید با راندمان بالا موفق به مصرف سوخت کمتری نسبت به سالهای قبل شدند .
رضایی تصریح کرد: از ابتدای سه ماهه سوم امسال تاکنون تعداد 68 مورد بازدید و تایید سوخت برای واحدهای گلخانه ای انجام شده که در مجموع به میزان یک میلیون و 699 هزار و 200 لیتر نفت گاز برای مصارف گلخانه ای است.
وی بیان داشت: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پس از درخواست گلخانه داران بلافاصله اقدام به بازدید کرده و با رویکرد بهینه سازی مصرف در روند تهیه سوخت یه مقدار مورد نیاز تسریع نموده است .
دامداران مبارکه بیش از 600 میلیارد ریال دام و طیور تولید کردند
رئیس اداره جهادکشاورزی مبارکه به میزان تولیدات دامداران شهرستان در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: برآورد ارزش تولیدات دام و طیور شهرستان مبارکه در سال زراعی 90-89 مبلغ 670 میلیارد ریال است.
وی گفت: میزان ارزش تولیدات دام و طیور شهرستان با تولید حدود 51 هزار و 696 تن محصولات دام و طیور در سال زراعی 90-89 شامل گوشت قرمز، شیر، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل 670 میلیون ریال برآورد شده است .
رضایی تصریح کرد: میزان تولید گوشت قرمز یکهزار و 895 تن ، گوشت طیور 3 هزار و 244 تن، شیر خام 46 هزار و 367 تن ، تخم مرغ 183 تن و عسل 7 تن آمار تولیدی دام و طیور شهرستان به تفکیک نوع آن می باشد .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com