1200میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گیرد

1200میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گیرد
هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز و شیر در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورری در جمع تولیدکنندگان دامی شهرستان مرودشت گفت: این اعتبار که با هماهنگی اتحادیه مرکزی دامداران کشور و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ای با رئیس جمهور مصوب شده به زودی نهایی می‌شود و در اختیار تولیدکنندگان دام قرار می‌گیرد.
سعادت‌الله عباسی افزود: بخش کشاورزی با همه مشکلاتی که دارد در شرایط تحریم ، بدون کمترین وابستگی می‌تواند بار اصلی را به دوش بکشد و فعالان این بخش از اقشار با انگیزه و سخت‌کوشی هستند که در استقلال کشور نقش چشمگیری دارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال علاوه بر تامین نیاز کشور و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت در عرصه تولید تخم‌مرغ، 20 هزار تن نیز صادرات در این بخش داشته‌ایم.وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی نخستین محموله مرغ کشور نیز صادر و پیش‌بینی می‌شود ماهانه 10 تا 20 هزار تن مرغ صادراتی داشته باشیم.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در تولید شیر خام و محصولات لبنی علاوه بر تامین نیاز کشور در سال گذشته بیش از 250 هزار تن صادرات انجام شد و در 9 ماه امسال نیز بیش از 200 هزار تن محصولات لبنی صادر شده است.
عباسی افزود: در تولید گوشت قرمز با وجود مشکلات و خشکسالی‌های چند سال گذشته فقط 10 درصد از نیاز کشور، گوشت وارد شده است که با احیای واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال توان تولید نیاز مردم در کشور ایجاد می‌شود و از واردات بی‌نیاز می‌شویم.
وی گفت: هدف اصلی دولت و وزارت جهاد کشاورزی تولید اقتصادی است و در این راستا با ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید، ساماندهی واحدهای خرد، توسعه واحدهای صنعتی و استفاده از دانش و علوم و فنون روز می‌توان به این هدف رسید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره تولید را از مهم‌ترین مباحث تولید اقتصادی دانست و افزود: طرح انتزاع شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت و معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی نجات‌بخش کشاورزی است و این طرح کمک می‌کند تا تمام زنجیره‌های تولید با مدیریت یک وزارت‌خانه انجام و مشکلات با شتاب بیشتری حل شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com