12 تن محموله جو وارداتی در مازندران معدوم شد

12 تن محموله جو وارداتی در مازندران معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران از معدوم‌سازی بیش از 12 تن محموله جو دامی وارداتی در یکی از بنادر تجاری شمالی کشور در مازندران خبر داد.
به گزارش سایت سازمان دامپزشکی کل کشور، مجید مختاری اظهار داشت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بازرسی از یکی از بنادر تجاری در شمال کشور از دو محموله وارداتی جو دامی به میزان تقریبی پنج هزار تن مقدار 12هزار و 560 کیلوگرم از محموله یاد شده را به علت آلودگی‌های ارگانولپتیکی ضبط کردند.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی به عمل آمده غیرقابل مصرف بودن دامی تشخیص و با حضور نمایندگان قانونی شرکت واردکننده و دستور مقام قضایی محموله مذکور معدوم شد.
مختاری افزود: صدور مجوز بهداشتی واردات مواد اولیه و خوراک آماده دام، طیور و آبزیان و بازدید و نمونه‌برداری از کالا و ترخیص قطعی از مبادی ورودی مجاز کشور یکی از وظایف مهم محوله اداره‌کل دامپزشکی استان مازندران است که از سوی سازمان دامپزشکی کشور تفویض اختیار شده است.
وی گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مازندران نیز با انجام نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم از نهاده‌های دامی وارداتی از بنادر تجاری استان در صورت سالم بودن محموله و عاری بودن محموله از نظر میکروبی، قارچی و شیمیایی نسبت به صدور مجوز و ترخیص کالا اقدام می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران، محموله‌هایی مانند جو دامی، گندم دامی، کنجاله کلزا و کانولا، ذرت دامی و کنسانتره‌های خوراک دامی را از این قبیل محموله‌ ها دانست.

 
کلمات کلیدی معدوم نهاده معدوم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com