1150 تن مرغ و گوشت قرمز برای محرم و صفر در کردستان ذخیره سازی شده است

1150 تن مرغ و گوشت قرمز برای محرم و صفر در کردستان ذخیره سازی شده است
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از ذخیره‌سازی هزار تن مرغ و 150 تن گوشت قرمز برای ماه‌های محرم و صفر و توزیع در میان هیئت‌های مذهبی خبر داد.
بختیار خلیقی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور مجموعه‌ای از کالاها را برای ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته است گفت: بخشی از این کالاها مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد است.
وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی به مرغداران برای تأمین مرغ مورد نیاز استان تحویل شده است گفت: این مرغ‌ها به قیمت 5 هزار و 300 تومان از واحدهای تولیدی خریداری و به صورت "شیرین پک 01" ذخیره می‌شوند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به تأمین و ذخیره‌سازی مرغ به مقدار مورد نیاز در استان اظهارداشت: در کشتارگاه‌های استان نسبت به کشتار و فریز آن اقدام شده است.
خلیقی میزان ذخیره‌سازی مرغ منجمد برای ایام محرم و صفر را تاکنون یک‌هزار تن عنوان کرد و افزود: این مرغ‌ها آماده توزیع بین هیئت‌های مذهبی است.
وی با تأکید بر اینکه ذخیره‌سازی این محصول همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در مورخه 27 مهر ماه قیمت 6 هزار و 500 تومان به منظور در اختیار گذاشتن مرغ به هیئت‌های مذهبی تعیین شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این رقم مورد اعتراض ما قرار گرفته است، تصریح کرد: پیشنهاد ما همان نرخ 5 هزار و 300 تومانی است.
خلیقی از ذخیره‌سازی 150 تن گوشت قرمز برای محرم و صفر خبر داد و گفت: هر کیلوگرم گوشت قرمز به قیمت 16 هزار و 500 تومان از درب سردخانه به هیئت‌های مذهبی و تشکل‌هایی که توسط شورای هماهنگی سازمان تبلیغات به ما معرفی می‌شوند، تحویل خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص سهمیه برنج و شکر توسط ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت: 2 هزار و 90 تن برنج سفید با قیمت هر کیلو دو هزار و 50 تومان به این منظور در نظر گرفته شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اختصاص سهمیه یک‌هزار تنی شکر برای کردستان اظهار کرد: این محصول با قیمت هر کیلو یک‌هزار و 900 تومان به منظور تحویل به مراکز خیریه و حسینیه‌ها تدارک دیده شده است.
خلیقی با بیان اینکه مدت اعتبار جذب این سهمیه‌ها تا پایان ماه صفر است تصریح کرد: به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کرده‌ایم نرخ این دو محصول برای تحویل به هیئت‌ها کاهش یابد.
وی با بیان اینکه منتظر نتیجه پیشنهادهای خود هستیم اظهار کرد: برای برنج هر کیلو یک‌هزار و 500 تومان و برای شکر هر کیلو یک‌هزار و 600 تومان را پیشنهاد داده‌ایم.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر با شرکت‌های پخش به منظور توزیع روغن نباتی هماهنگی‌های لازم برای تحویل با قیمت درب کارخانه بین هیئت‌های مذهبی صورت گرفته است.
خلیقی با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب حبوبات برای توزیع در این دو ماه گفت: عدس و نخود با قیمت هر کیلو 3 هزار تومان برای تحویل در میان هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شد که نسبت به توزیع اقدام شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی عزاداران حسینی از اقدامات این سازمان در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن سوگواری‌ها فراهم شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com