100هزار تن گوشت مرغ در سردخانه ها ذخیره شده است

100هزار تن گوشت مرغ در سردخانه ها ذخیره شده است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، بیش از 100هزار تن گوشت مرغ در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.
ˈحسن رکنیˈ روز پنجشنبه در حاشیه دومین همایش ملی تولید، فرآوری و صادرات صنایع ابرایشم در بخش بایگ تربت حیدریه افزود: در فصول پرنیاز همچون ماه مبارک رمضان ذخایر کافی گوشت قرمز و مرغ وجود دارد و هیچ گونه نوسانی در بحث قیمت در بازار نداریم.
وی گفت: براساس تولید کنونی مرغ، 10 هزار تن مازاد تولید داریم که بخشی از آن به هفت کشور منطقه بخصوص کشور عراق صادر می شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته قیمت مرغ در بازار تغییری نداشته و باید تولید را در شرایطی پیش ببریم که برای تولید کننده اقتصادی بوده و استمرار تولید را به ارمغان آورد.
رکنی با اشاره به تهیه نهاده های مورد نیاز برای تولید کنندگان در کشور، افزود: بخشی از نهاده ها در کشور تولید می شود و برخی از نیازها از خارج تهیه و در انبارها ذخیره سازی شده است.
وی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 500هزار تن نهاده های اولیه برای تولید کنندگان در انبارهای داخلی ذخیره شده است.
وی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی شرایطی فراهم شده تا تولید کنندگان بتوانند در زمینه تامین و واردات نهاده ها از سوی تشکل های خود اقدام کنند.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای وارد کردن نهاده های دامی بخشی از تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان از سوی جهاد کشاورزی تامین شده است.
رکنی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا ساختار تولیدی در صنعت طیور را به صورت مدیریت زنجیره ای پیش ببریم که در این صورت میزان بهره وری افزایش و تولید را برای آنان اقتصادی می کند.
وی با اشاره به حمایت از تولید در مجموعه فعالیت های داخلی کشور گفت: تولید داخلی امنیت را در سرمایه گذاری ایجاد و چشم انداز خوبی را برای آینده رقم زده و تولید ثروت می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com