100 هزار راس دام زنده از بنادر هرمزگان صادر شد

100 هزار راس دام زنده از بنادر هرمزگان صادر شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان از صادرات بیش از 100 هزار راس دام سبک طی پنج ماهه اخیر از بنادر هرمزگان به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس خبر داد.
عزیزالله کناری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: این تعداد دام از اوایل شهریورماه سال جاری تاکنون در پی مجوزی که با پیگری و مساعدت استاندار هرمزگان و دکتر حقیقی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با هدف کمک به ساحل نشینان و دامداران کشور و رونق بخشی به تجارت فرامرزی برای صادرات دام سبک زنده از استان صادر شده، صادر گردیده است.
وی با بیان اینکه صدور این مجوز برای پاسخ‌گویی به بازار خوب دام سبک زنده در کشورهای عربی جنوب خلیج فارس و دریای عمان نیز بوده، یادآور شد: صادرات رسمی و قانونی دام سبک با توجه به قاچاق دام طی سال های اخیر از مرز استان ثمرات زیادی برای اقتصاد استان و کشور دارد.
به گفته این مسئول، علاوه بر اینکه آرامش بسیار خوبی که در سواحل و داخل کشور از نظر عدم انجام قاچاق دام سبک در پی این رویه حاکم شده است، شاهد رضایتمندی دست اندرکاران حوزه پرورش دام نیز هستیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان همچنین افزود: این میزان دام از تمام سطح کشور از جمله استان های مرکزی، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، خراسان جنوبی، همدان و تهران بوده است که استان فارس بیشترین میزان  صادرات دام سبک را به خود اختصاص داده است.
کناری در پایان از  تمامی ساکنین نوار ساحلی استان که علاقمند به صادرات دام زنده سبک خود هستند، خواست با توجه به روند شفاف و ساده صادرات دام سبک و مجوزهای اخذ شده که استان در پیگیری آن بیشترین نقش داشته است، از این فرصت برای رونق زندگی و منطقه مربوطه استفاده و با مراجعه به ادارات دامپزشکی شهرستان متبوع یا سایت دامپزشکی کشور اقدامات لازم را صورت دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com