100 میلیون ریال اعتبار برای مبارزه با بیماری تب برفکی تصویب شد

100 میلیون ریال اعتبار برای مبارزه با بیماری تب برفکی تصویب شد

در نشست راه‌های مبارزه با بیماری‌ تب برفکی در بوشهر با تامین اعتبار 100 میلیون ریالی از دفتر مدیریت بحران برای خرید مواد ضدعفونی برای انجام هزینه‌های اضطراری موافقت شد.
به گزارش موج، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در نشست راه‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی با مهم خواندن بحث بیماری تب برفکی در کشور خواستار ایجاد شرایطی شد که با کنترل و مدیریت این مورد از ایجاد شایعه و رعب و وحشت در بین عموم جلوگیری کنیم.
محمدحسن شنبدی افزود: باید با طراحی اولویت‌ها در جلوگیری از اشاعه بیشتر بیماری از طریق ایجاد قرنطینه، ضدعفونی، کنترل ورود و خروج دام به استان و واکسیناسیون اقدام کنیم.
وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رسیدگی به این موضوع در سطح استان تاکید کرد.
معاون استاندار بوشهر سلامت را مهم‌ترین زیرساخت توسعه عنوان کرد و گفت: در جامعه‌ایی که به امور سلامت و بهداشت توجهی نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه پایدار را داشت.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر موارد بروز بیماری تب برفکی باسویه جدید (o ایندیا) در کشور که متعاقب واردات با مجوز و همچنین غیرقانونی و قاچاق دام به کشور از طریق مرز شرقی کشور شده بود را تشریح کرد.
هوشنگ شریفی تصریح کرد: تنوع ویروسی تب برفکی بسیار زیاد است و این مهم موجب سختی مبارزه با بیماری شده از این رو همکاری بیشتر بین‌بخشی در جلوگیری از هرگونه نقل و انتقال دام به صورت غیرمجاز به داخل استان ضروری است.
بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد نامه‌ای از طرف اداره کل دامپزشکی استان به استاندار برای تأمین اعتبارات اولویت‌دار در بحث ایجاد قرنطینه‌ها و سایر عوامل مؤثر در پیشگیری تهیه شود.
ایجاد قرنطینه‌های بین استانی و ضرورت همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان، آموزش دامداران و توجیه آنها برای همکاری و شناسایی راه‌های مبارزه و پیشگیری با بیماری‌ها، اطلاع‌رسانی شفاف و کامل و بدون تنش در سطح جامعه توسط مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر، جابه‌جایی دام در بین شهرستان‌ها صرفاً به منظور کشتارگاه با هماهنگ دامپزشکی انجام شود از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com