100 میلیارد تومان خسارت به صنعت مرغ گوشتی وارد شده است

100 میلیارد تومان خسارت به صنعت مرغ گوشتی وارد شده است

به گزارش خبرنگارموج، علی آذروش دبیرانجمن پرورش‌‏دهندگان مرغ گوشتی امروز در نشست مدیران اتحادیه های مرغداران که به منظوربررسی مشکلات و آینده صنعت مرغداری کشور برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر دولت هیچ گونه برنامه اجرایی و عملی برای حمایت از صنعت مرغداری نداشته وبا برنامه های کوتاه مدت تنها به اتلاف وقت می پردازد.
وی میزان مصرف ذرت در سال 85 را 3 میلیون و 970 هزارتن اعلام کرد و افزود: همچنین برای تولدی 690 هزارتن تخم مرغ و یک میلیون و 300 هزارتن گوشت مرغ به یک میلیون و 835 هزارتن سویا نیاز داریم.
آذروش با بیان آن‌‏که طی 4 ماهه آخر سال جاری حدود 70 میلیارد تومان بر روی مرغ گوشتی از بابت ذرت هزینه شده، افزود: با توجه به روند افزایش ذرت و سویا در 4 ماهه آخر سال جاری صنعت مرغ گوشتی 90 تا 100 میلیارد تومان دچار افزایش قیمت نهاده‌‏ها و خسارت کرده است.
وی قیمت مرغ آماده طبخ را یک هزارو 650 تومان بیان کرد و گفت: قیمت مرغ زنده نیز یک هزارو 50 تومان است.
دبیرانجمن پرورش‌‏دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: وابستگان بازرگانی ایران در سفارتخانه سایر کشورها و همچنین وابسته های کشاورزی هیچ گونه اقدامی برای صادرات مرغ انجام نمی دهند، ضمن آن که دولت در مسیرهایی که باید سیاست گذاری کند خاموش بوده و در جایی که نباید حضور داشته باشد حضورش پررنگ است.
درادامه این نشست ناصر نبی‌‏پور، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌‏گذاراستان تهران با اشاره به کاهش 30 درصدی مصرف تخم‌‏مرغ به دلیل شیوع آنفلوانزی فوق حاد طیور درسال گذشته، گفت: در تاریخ 28 آبان‌‏ماه امسال با جلساتی که با معاونت امور دام جهادکشاورزی و وزارت بازرگانی برگزار شد، در نظر گرفتن قیمت تمام شده با 10 درصد سود به میزان 750 تومان، قیمت توافقی از سوی مسوولان 832 تومان اعلام شد که این قرارداد به مدت دو سال میان طرفین منعقد شد، درحالیکه از 15 روز گذشته به دلیل عدم خرید حواله‌‏های مرغ‌‏داران تخم‌‏مرغ انباشته شده که این امر 50 تا 60 تومان قیمت‌‏ها را افزایش می‌‏دهد.
وی افزایش تعرفه کنجاله سویا به 25 درصد را سبب افزایش قیمت مرغ و تخم‌‏مرغ دانست و تصریح کرد: افزایش تعرفه کنجاله سویا حداقل تخم‌‏مرغ را کیلویی 30 تومان افزایش می‌‏دهد.
نبی‌‏پورخاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد مذکور باید 16 میلیارد تومان اعتبار برای خرید 20 هزار تن تخم‌‏مرغ به صورت گردشی برای سه ماه اختصاص می ‌‏یافت که این قرارداد مورد عمل قرارنگرفته است.

 
کلمات کلیدی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com