100 مطب دامپزشکی در کرج وجود دارد

100 مطب دامپزشکی در کرج وجود دارد

در یک ماه گذشته 250 تن تخم‌مرغ از مرغداری‌های کرج به کشور‌های همسایه صادر شده است.
دکتر سعید انتظاری ـ رییس شبکه دامپزشکی کرج ـ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیش از 100 مطب دامپزشکی به صورت دایم، موقت و کلینیک سیار در کرج وجود دارد و حدود 12 دامپزشک در کرج متقاضی دریافت وام هستند تا مطب تاسیس کنند و یا به تجهیز مطب خود بپردازند.
او افزود: در سطح کرج واکسن‌های دام به وسیله تعاونی و توسط بخش خصوصی میان دامداران توزیع و تزریق می‌شود و واکسن‌های استراتژیک مثل تب‌برفکی و بروسلوز توسط بخش دولتی تزریق می‌شود و باید گفت تعامل بخش دولتی و خصوصی در تزریق واکسن میان دامداران تعامل مطلوبی است.
انتظاری درباره مشکلات دامپزشکان کرج تصریح کرد: فارغ التحصیلان دامپزشکی مستقیما وارد بازار کار می‌شوند در حالی که نیاز دارند دوره‌های عملی بیش‌تری را طی کنند. دامپزشکان با سرمایه سرمایه‌گذار روبه‌رو هستند و سرمایه‌گذار حق دارد بهترین انتخاب‌ها را داشته باشد؛ تا زمانی که اساتید و پیشکسوتان این رشته فعالیت می‌کنند فارغ التحصیلان در ابتدای کار با مشکل روبه‌رو هستند ولی می‌توانند این مشکل را با تاسیس تعاونی و بیمارستان و بهره‌مندی از تجارب اساتید برطرف کنند.
او ادامه داد: شروع فعالیت فارغ التحصیلان از استان‌های محروم نیز می‌تواند به کسب تجارب آن‌ها کمک کند و منجر به کسب تجارب بیش‌تر شود و از این راه در آینده فعالیت‌های خود را در سطح کلان گسترش دهند.
انتظاری خاطرنشان کرد: شهر کرج از لحاظ پتانسیل دام و طیور در جایگاه خوبی قرار دارد. وجود 20 هزار راس دام شیری و 150 واحد مرغداری فعال در سطح شهرستان از نبود فعالیت‌های مطلوب در این خصوص حکایت می‌کند. در سطح کرج 6 کشتارگاه صنعتی دام و طیور روزانه تعداد قابل توجهی گوشت قرمز و سفید تولید می‌کنند.
رییس شبکه دامپزشکی کرج تاکید کرد: یک مرکز پرورش شترمرغ و یک مرکز صادرات خرچنگ و مراکز بسته‌بندی گوشت و تخم مرغ از سایر مراکز فعال در کرج است که طی یک ماه گذشته 250 تن تخم مرغ از این مراکز به کشور‌های همسایه صادر شده است که نشان دهنده تولید مطلوب و کیفیت مناسب و استاندارد‌های لازم است.
وی در پایان گفت: شبکه دامپزشکی کرج در بخش بررسی‌ها و آموزش در طول سال پذیرای دانشجویان رشته دامپزشکی است و هم‌چنین در این راستا به صورت ترویجی به آموزش مرغداران و دامداران و زنبورداران اقدام می‌کند.

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com