10 هزار تن گوشت مرغ در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار می‌دهیم

10 هزار تن گوشت مرغ در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار می‌دهیم

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته با شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه سراسری مرغداران به ازای دریافت هر 7/7 کیلوگرم ذرت، یک کیلوگرم گوشت آماده طبخ در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.
مهندس حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: براساس این طرح اتحادیه سراسری مرغداران باید تا 10 هزار تن گوشت مرغ به ازای دریافت ذرت در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار ‌دهد.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را جلوگیری از خسارت مرغداران در شروع فصل گرما و احتمال کاهش مصرف مرغ عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مرغداران استان‌هایی همچون گلستان، مازندران، خراسان رضوی و بخشی از استان آذربایجان غربی که دارای عمده تولید در سراسر کشور هستند برای اجرای این اظهار تمایل کرده‌اند و چند استان مثل آذربایجان و خراسان تحویل مرغ به این شرکت را آغاز کرده‌اند.
مقدم‌نیا اضافه کرد: از مزایای این طرح این است که مرغدار در یک فرصت زمانی دو ماهه می‌تواند از مزایای اولیه برخوردار شود و با در اختیار گرفتن 7/7 کیلوگرم ذرت به ازای هر کیلو مرغ به تدریج به تعهدات خود برای تحویل گوشت مرغ عمل کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران تصریح کرد: با اجرای این طرح و تنظیم بازار توسط پشتیبانی امور دام مرغ مازاد روی دست مرغداران باقی نمی‌ماند و قیمت تمام شده برای مرغدار به گونه‌ای است که متضرر نمی‌شود و برای دوره‌های بعدی جوجه‌ریزی نظم برقرار می‌شود.
وی گفت: با اجرای این طرح نوبت جوجه‌ریزی بهم نمی‌خورد و تولیدکننده‌ها با تردید جوجه سفارش نمی‌دهند و در مجموع این طرح به طرح ساماندهی جوجه یکروزه و مرغ گوشتی وصل می‌شود.
مقدم‌نیا با تاکید بر اینکه از طریق این طرح چند هدف را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: مرغدارها به اتحادیه سراسری سفارش جوجه می‌دهند و اتحادیه با تامین دانه مورد نیاز مرغدارها تولیدات آنها را تحویل گرفته و از چند دست قرار گرفتن در بازار جلوگیری شده و مصرف کننده نیز با قیمت مناسبی مرغ مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

 
کلمات کلیدی پشتيبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com