یکهزار و 269 تن مرغ منجمد از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد

 یکهزار و 269 تن مرغ منجمد از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی 9 ماهه امسال یکهزار و 269 تن مرغ منجمد از این استان به کشور افغانستان صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی پور افزود: مرغ منجمد صادر شده از استان به افغانستان در سال گذشته حدود 700 تن بوده که این میزان 559 تن طی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است
وی با بیان اینکه محموله های مذکور از مرز ماهیرود به کشور افغانستان صادر شده است، اظهار کرد: امسال ارزش صادرات مرغ منجمد از استان به بیش از یک میلیون و 493 هزار دلار رسیده است.
وی گفت: در خصوص صادرات جوجه یکروزه نیز افزایش چشمگیری داشته ایم که در سال گذشته حدود 900 هزار قطعه بوده که این میزان در سال جاری به دو میلیون و300 هزار قطعه افزایش یافته است.
رفیعی پور، علت این افزایش صادرات در گروه طیور استان را توجه بیشتر به کیفی سازی این محصولات عنوان کرد و افزود: استفاده کارخانجات تولید خوراک دام و طیور استان از تکنولوژی های برتر روز دنیا نیز از دیگر عوامل موثر در پیشرفت صادرات در این حوزه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: بزودی کشتارگاههای استان کد IR دریافت خواهند کرد تا علاوه بر افغانستان به سایر کشورها صادرات داشته باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com