کمبود شیرخام بهانه برای واردات شیرخشک است

 کمبود شیرخام بهانه برای واردات شیرخشک است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 25 هزار راس گاو شیری به جمعیت دام کشور اضافه شده است، گفت: برخی ادعا می کنند عرضه شیر خام کمتر شده است اما آماده‌ایم در قالب قرارداد هر میزان کارخانه‌های لبنی شیر نیاز داشته باشند، تحویل دهیم.
سعادت‌اله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: کسانی که اعلام می‌‌کنند عرضه شیر خام در کشور کم شده است، به دنبال واردات شیر خشک هستند.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: اما واردات شیر خشک در کشور همچنان ممنوع است و اختیارات آن را قانون بهره‌وری کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی داده است.
وی افزود: شیر خشک صنعتی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و کماکان ممنوعیت واردات شیر خشک ادامه خواهد داشت.‌
به گزارش فارس، پیش از این معاون اول رئیس جمهور تحت توجیهات کارخانه‌های لبنی در جلسات ستاد تنظیم بازار به واردات در حد نیاز شیر خشک چراغ سبز داده بود.
عباسی گفت: در حال حاضر به رغم ادعای برخی به کم بودن عرضه شیر خام،25 هزار راس گاو شیری به جمعیت دامی کشور اضافه شده است.
وی گفت: در حال حاضر 10.5 میلیون تن تولید سالانه شیر در کشور است و نیاز کشور به راحتی تامین می‌شود.
عباسی با بیان اینکه ما آماده‌ایم با کارخانه‌های فرآوری هر استان به میزان نیاز آنها قرارداد بسته و شیر خام در اختیارشان بگذاریم گفت: اگرچه ظرفیت اسمی کارخانه‌های فرآوری شیر 16 میلیون تن گفته می‌شود اما توان جذب بیش از 5.5 الی 6 میلیون تن را ندارند و آنها تنها با فرافکنی که میزان شیر کم شده است به دنبال ادامه واردات شیر خشک هستند.
به گزارش فارس معمولا  با یک کیلوگرم شیر خشک حدود 11 کیلوگر شیر بدست می‌آید که نیاز کارخانه‌های لبنی به شیر خام دامداران کمتر می‌‌شود اما استفاده از شیر خشک جدا از مسائل بهداشتی امکان چانه‌زنی دامداران را برای تعیین قیمت کاهش می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com