کردستان یکی از استان های موفق در صنعت طیور در کشور است

 کردستان یکی از استان های موفق در صنعت طیور در کشور است
عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی خوشه صنعت طیور استان کردستان در جمع مسوولان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی در مجتمع تولیدی مرغ واروک در سنندج، افزود: با توجه به ظرفیت مناسب تولید مرغ در کردستان این قابلیت وجود دارد که بخشی از نیاز کشور را تامین کند.
وی اظهار کرد: موفقیت صنعت تولید طیور در کردستان بیانگر آن است که اقدامات موثری در راستای توسعه این بخش در استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به مشکلات و نارسایی های بخش تولید، رفع موانع تولید و ارتقاء تولید صنعت طیور را نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی دانست.
زاهدی ایجاد خوشه های تخصصی را اولویت ویژه صنعت طیور دانست و گفت: راه اندازی خوشه طیور تحقق اهداف توسعه در این بخش در کردستان را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد خوشه ها حدود 20 سال در کشور به صورت علمی تبیین شده است، اظهار کرد: استان کردستان نیز با بهره گیری از این تجربه می تواند بهره وری خوشه طیور در استان را ارتقاء دهد.
استاندار کردستان خواستار راه اندازی بخش های مختلف خوشه طیور در کردستان شد و تعریف فرایند تولید، ذخیره و عرضه به بازار مصرف در ایجاد خوشه طیور را تاثیرگذار دانست و گفت: ایجاد خوشه توانمند و قوی نیازمند امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند صنایع جنبی و بسته بندی تولیدات است.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان در زمینه تولید طیور، بر فراهم کردن بسترهای مناسب برای ایجاد خوشه طیور تاکید کرد و گفت: روند اجرای خوشه طیور و موانع و مشکلات آن باید رفع شود.
زاهدی بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز و نیز حمایت از کشتارگاه های مجهز طیور در سطح استان با همکاری بانک های عامل تاکید کرد.
پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 67 هزار تن مرغ در استان تولید شود. در سال گذشته بیش از 65 هزار تن مرغ در استان تولید شده است که از این میزان بیش از 37 هزار تن نیاز بازار مصرف استان را تامین و مابقی نیز به سایر استان های و یا به خارج از کشور صادر شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com