کارخانه تولید دارو و مواد ضدعفونی‌کننده دام و طیور در اراک

 کارخانه تولید دارو و مواد ضدعفونی‌کننده دام و طیور در اراک

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: در حال حاضر سه کارخانه تولید دارو، مواد ضدعفونی‌کننده و مکمل‌سازی و سه نمایندگی پخش استانی دارو در بخش دام و طیور در این شهرستان فعالیت دارند.
سیروس سلمان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بخش خصوصی دامپزشکی این شهرستان نیز با 10 باب داروخانه، 9 مرکز درمانی، 5 مرکز مایه‌کوبی، سه مرکز فروش واکسن و یک آزمایشگاه و اشتغال بیش از 60 دکتر دامپزشک، کارشناس علوم آزمایشگاهی، کاردان و تکنسین دامپزشکی در زمینه دارو، درمان و مایه‌کوبی‌دام وطیور .. به صورت تمام وقت و نیمه وقت خدمات مورد نیاز دامداران، مرغداران، زنبورداران، آبزی‌پروران و سایر تولید‌کنندگان را ارائه می‌کند.
وی تصریح کرد: این شبکه در بخش دولتی نیز هم اینک دارای 26 نفر پرسنل است که در واحدها و قسمت‌های مختلف از جمله بازرسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دام، طیور، آبزیان، و زنبور عسل، بازرسی و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه مواد غذایی با منشا دامی، حفظ محیط زیست شهری و روستایی، صدور و تمدید پروانه بهداشتی واحدهای صنعتی کوچک و روستایی، قرنطینه و.... انجام وظیفه می‌کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک اظهار داشت: در این شهرستان حدود یک‌هزار واحد تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی وجود دارد که یک کشتارگاه دام،‌ دو واحد کشتارگاه صنعتی طیور، سه کارخانه خوراک دام و طیور سه کارگاه بسته‌بندی گوشت قرمز، سفید و تخم‌مرغ و 15 کارخانه فرآوری و ایستگاه جمع‌آوری شیر خام از مهم‌ترین آنهاست.
سلمان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات این شبکه در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی طی یک سال گذشته گفت: واکسیناسیون 933 هزار و 949 راس دام سبک و سنگین علیه 9 بیماری شامل شاربن، آنتروتوکسمی، تب برفکی، شاربن علامتی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک،‌ آگالاسکی، قانقاریا، تیلریوز و آبله، سمپاشی 151 هزار و640راس دام و 890 متر مربع جایگاه دام با استفاده از یک‌هزار و 446 لیتر سم رایگان علیه انگل‌های خارجی، بررسی و مراقبت از 617 واحد اپیدمیولوژیک به منظور پایش و شناسایی بیماری‌های طاعون گاوی، جنون گاوی، تب برفکی و ... بخشی از اقدامات این شبکه در این راستای مبارزه با بیماری‌های دامی بوده است.

 
کلمات کلیدی اراک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com