مصوبه حذف تعرفه صادرات تخم مرغ ابلاغ شود

 مصوبه حذف تعرفه صادرات تخم مرغ ابلاغ شود
هدایت اصغری افزود: هم اکنون میزان مصرف تخم مرغ مورد نیاز کشور ماهانه 60 تا 65 هزار تن است، در حالی که ماهانه 75 هزار تن تخم مرغ در واحدهای تخم گذار کشور تولید می شود.
وی اظهار داشت: بنا بر این امروز توان صادرات ماهانه بیش از 10 هزار تن تخم مرغ از کشور وجود دارد که همین امر برای تولیدکنندگان باعث ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر می شود.
وی تعرفه صادرات تخم مرغ را 70 درصد عنوان کرد و گفت: حذف تعرفه موجود، علاوه بر ایجاد توان صادرات ماهانه 10 هزار تن تخم مرغ به خارج از کشور، ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار کشور افزود: هم اکنون مازاد تخم مرغ تولیدی در انبارها ذخیره سازی می شود که به دلیل عدم وجود دستگاه های مکانیزه مناسب برای نگهداری طولانی مدت این محصول، صنعت طیور تخم گذار کشور با خطراتی مواجه است.
وی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری 1700 تومان اعلام کرد و افزود: طبق بررسی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ بر اساس قیمت فعلی نهاده ها، بین 2500 تا 2600 تومان است، در حالی که هم اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ حدود 800 تومان زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد.
اصغری با اشاره به افزایش سرسام آور قمیت نهاده های دامی اظهار داشت: هم اکنون صنعت طیور کشور با مشکل افزایش قیمت نهاده ها، همچون سویا و کمبود آن در بازار مصرف مواجه است که ادامه این روند، صنعت طیور کشور را با مشکلات جدی مواجه می کند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار کشور گفت: ماهانه بیش از 75 هزار تن تخم مرغ در 1600 واحد مرغداری تخم گذار کشور با جمعیتی در حدود 85 میلیون قطعه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com