قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

 قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی و تولید مرغ پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

پرویز فروغی، گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۴ تا ۵۵ هزارتومان و مرغ گرم ۸۵ هزارتومان است. هرچند در برخی نقاط به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ بالاتری عرضه می‌شود.

به گفته او، در شرایط کنونی مرغ‌های تولیدی که روانه بازار می‌شوند، با جوجه ۳۴ تا ۳۵ هزارتومان خریداری شدند که عرضه با نرخ‌های فعلی منجر به زیان مرغداران شده است.

فروغی مازاد تولید را یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: بنابر سیاست وزیر جهاد ماهانه بالای ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته که در نهایت به سبب مازاد تولید در برابر تقاضا، مرغداران کمتر از نرخ تمام شده واقعی مرغ تولیدی را عرضه می‌کنند.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: وزیر جهاد معتقد است و همواره اصرار دارد که جوجه ریزی ماهانه به ۱۷۰ میلیون قطعه برسد، درحالیکه مرغداران با ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی هم متحمل زیان هستند.

به گفته او، با توجه به حجم مازاد تولید، شرکت پشتیبانی امور دام باید اقدام به خریداری و جمع آوری حجم مازاد تولید از سطح بازار کند؛  چراکه این حجم از تولید ۶۰ تا ۷۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری پیش‌بینی می‌شود که تولید مرغ واحد‌های مرغداری بالای ۳۰۰ هزارتن است، درحالیکه حداکثر نیاز  ماهانه کشور ۲۳۰  تا ۲۴۰ هزارتن است.

فروغی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی‌ها و تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ نوسانی در بازار عید و ماه رمضان نداشته باشد. هرچند نرخ کنونی فروش با هزینه تولید ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com