فعال‌سازی واحدهای غیرفعال مرغداری و دامداری ملارد

 فعال‌سازی واحدهای غیرفعال مرغداری و دامداری ملارد
فرماندار شهرستان ملارد از فعال‌سازی واحدهای غیرفعال دامداری و مرغداری این شهرستان خبر داد.
ناصر بورد بعد از ظهر امروز در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: نگاه دقیق و اساسی به بخش کشاورزی می‌تواند در توسعه و رونق اقتصاد کشور بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید نگاه کارشناسی و دقیقی را به مقوله کشاورزی داشت و با رفع مشکلات این بخش، صنعت کشاورزی در کشور را رو به بهبود و توسعه پیش برد.
فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی است، افزود: منطقه اخترآباد این شهرستان به دلیل داشتن خاک و مرغوبیت زمین می‌تواند یکی از قطب‌های کشاورزی این منطقه محسوب شود.
بورد ادامه داد: این منطقه به دلیل داشتن آب شور می‌تواند برای اجرای طرح‌هایی استفاده شود که نیاز زیاد به آب ندارند.
وی در ادامه سخنان خود به فعال کردن واحدهای غیر فعال دامداری و مرغداری و همچنین مجتمع‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: از طرح‌هایی که بتواند وضعیت
نا به‌سامان این واحدها را بهبود بخشد حمایت می‌شود.
بورد تأکید کرد: در این راستا برای این واحدها همچنین اراضی در نظر گرفته شده است.
وی سطح اراضی که برای این طرح‌ها در شهرستان در نظر گرفته شده 13889 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این مقدار سطح، 10174 اراضی زارعی، باغی 3700 هکتار و گلخانه‌ای 15000 هکتار بوده که مستعد اجرای طرح توسعه کشاورزی هستند.
این مسئول در ادامه سخنان گفت: این مقدار زمین به متقاضیان فاقد زمین و خواهان استفاده از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی ارائه می‌شود.
بورد افزود: در این راستا متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه درخواست خود را ارائه داده تا توسط اداره کار ساماندهی و آموزش و توانمندسازی شوند که با تشکیل شرکت تعاونی و ارائه تقاضانامه به اداره جهاد کشاورزی همچنین ارائه طرح توجیهی به دبیرخانه ستاد، پس از بررسی و تصویب در کمیته تخصصی و نهایتا بررسی و تصویب در ستاد اجرایی شهرستان و انعقاد قرارداد، واگذاری زمین، معرفی به بانک عامل برای اخذ تسهیلات صورت پذیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com