فاصله پنج برابری سرانه مصرف شیر در ایران با کشورهای توسعه یافته

 فاصله پنج برابری سرانه مصرف شیر در ایران با کشورهای توسعه یافته
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) گفت: سرانه مصرف شیر هر ایرانی به طور متوسط در سال 60 لیتر است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته این میزان بین 300 تا 350 لیتر می باشد.
علی روحی در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به مصرف پایین شیر و لبنیات در ایران اظهارداشت: شیر محصولی پراهمیت در مسیر توسعه انسانی و سلامت محسوب می شود که افزایش میزان مصرف آن نیازمند فرهنگ سازی است.
وی همچنین با بیان اینکه صنایع شیر ایران به حمایت مدیران استانی برای افزایش مصرف شیر در جامعه نیاز دارد، گفت: این مجموعه به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور فعالیت داشته و دارای 32 دفتر استانی است.
براساس اعلام استانداری گلستان، وی اضافه کرد که قریب به 7 هزار نفر در مجموعه شرکت صنایع شیر ایران مشغول فعالیت هستند.
استاندار گلستان نیز در این دیدار اظهار کرد: عقیده، اعتماد و اطمینان مصرف کنندگان ثروت بزرگی است که باید قدر آن را دانست و مانع کاهش آن شد.
حسن صادقلو با تاکید بر اینکه شیر یک محصول مهم در حوزه سلامت است، تصریح کرد: باید دولت در موضوع یارانه ها و زمینه های تشویقی به مجموعه لبنی همچون مسائل بهداشتی و درمانی توجه ویژه ای داشته باشد.
وی با اشاره به تعادل نداشتن هزینه و فایده برای دامداران نیز یادآور شد: بسیاری از دامداری هابه دلیل تناسب نداشتن بین هزینه و فایده در استان دچار ورشکستگی شده و نیاز است مجموعه هایی همچون شرکت صنایع شیر ایران کمک کند حلقه های تولید در استان کامل و از آسیب به این واحدها جلوگیری شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم دامپروری در کشور به شمار می رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com