سمنان میزبان آزمایشگاه منطقه ای کنترل داروهای دامپزشکی کشور می شود

 سمنان میزبان آزمایشگاه منطقه ای کنترل داروهای دامپزشکی کشور می شود
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری سمنان، این تفاهم نامه در حاشیه سفر هفته گذشته، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به استان سمنان و در بازدید از طرح های آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در این استان منعقد شد.
بر اساس این تفاهم نامه، با توجه به توانمندی ها و قابلیتهای استان سمنان در خصوص تولید داروهای دامی که این استان را به یکی از قطبهای تولید دارویی دامی تبدیل کرده است و به منظور ارتقای کیفیت و تضمین بی خطری و اثر بخشی داروهای تولید داخل، آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی داروهای دامپزشکی در سمنان ایجاد می شود.
این تفاهم نامه همکاری، بین مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور و محمد وکیلی استاندار سمنان به امضا رسید.
موضوع تفاهمنامه، استفاده از کلیه امکانات و قابلیت های موجود در استان سمنان و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت و تضمین بی خطری و اثر بخشی داروهای دامپزشکی و اهداف آن، اهتمام در اجرای قوانین و آئین نامه های جاری و ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف داروهای دامپزشکی و فراهم آوردن زمینه لازم برای اجرای دستور العمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از جمله ضوابط GMP در کارخانجات داروسازی است.
بر اساس این تفاهم نامه همکاری و اقدامات متقابلی از سوی استانداری سمنان و سازمان دامپزشکی کشور برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.
استان سمنان با وجود 9 واحد تولیدی داروهای دام و طیور، تولیدکننده حدود 40 درصد از داروهای دامی مورد نیاز کشور است و در این حوزه رتبه دوم کشور را داراست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com