سرانه پایین مصرف شیر عامل رکود فعالیت واحدهای تولید شیر در استان البرز

 سرانه پایین مصرف شیر عامل رکود فعالیت واحدهای تولید شیر در استان البرز
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سرانه پایین مصرف شیر عامل رکود فعالیت واحدهای تولید شیر در استان البرز شده است.
مسعود کریمی توضیح داد: سرانه مصرف شیر در استان البرز ۱۰۰ کیلوگرم برای هر فرد در سال است و این در حالی است که این میزان در جهان ۱۵۰کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته ۳۰۰ کیلو در سال است.
وی بیان کرد: با بهبود سرانه مصرف شیر واحدهای تولید شیر متضرر نمی شوند و می توانند به فعالیت خود حتی با وجود افزایش قیمت ادامه دهند.
کریمی، افزایش قیمت شیر را وابسته به بازارهای جهانی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که موارد مورد مصرف دام به صورت واردات تامین می شود، افزایش قیمت موادی مانند علوفه، ذرت و سویا در جهان بر افزایش قیمت شیر در داخل کشور تاثیر می گذارد.
وی تصریح کرد: با افزایش قیمت شیر مردم از خوردن این ماده که نقش بسیار مهمی در سلامت آنها دارد خودداری می کنند و در عوض به سمت مواد غیرمهم و ناسالم روی می آورند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: امسال افزایش قیمت ذرت و سویا، هزینه های زیادی را برای واحدهای تولید شیر به بار آورده است و با کاهش مصرف مردم، این واحدها بیشتر آسیب می بینند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com